خبرگزاری کار ایران

تشکری هاشمی:

با تاکسی‌های غیرفعال برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۱۱

خط تندروی خیابان شهید بهشتی به خیابان شهید مطهری به هیچ وجه سطح تردد خودروها را نخواهد گرفت و برای احداثاین خط پارک حاشیه‌ای یک طرف خیابان را حذف می‌کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه با تاکسی‌های غیرفعال نیز برخورد خواهد شد، گفت: تاکسی‌های خالی در سطح شهر شناسایی و در خدمت شهروندان قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در سی و هفتمین جلسه ارتباط مستقیم شهروندان با مدیران حوزه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران که صبح امروز در شهرداری تهران برگزار شد، گفت: جلسه امروز نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری با ۱۴۰ تماس شهروندان مواجه بود که عموما در حوزه حمل و نقل عمومی، ایمنی تردد در شهر، نصب پلکان برقی و احداثبیشتر ایستگاه‌های خطوط تندرو بود.

وی با بیان اینکه شهروندان در خصوص موضوعات مطرح شده به صورت کاملا کارشناسی شده پیشنهاد ارائه می‌دادند، اظهار کرد: در مناطق ۵،۲۱ و ۲۲ و همچنین محدوده مناطق ۴ و ۸ تقاضای زیادی در خصوص تکمیل خطوط اتوبوسرانی یا احداثخطوط جدید داشتیم. همچنین شکایاتی از مجموعه تحت پوشش این حوزه داشتیم به عنوان مثال در خصوص شیوه ساماندهی حمل بار در ترمینال‌ها شکایاتی طرح و مقرر شد سازمان پایانه‌ها رسیدگی لازم را در خصوص این موضوع انجام دهند.

تشکری هاشمی در خصوص نمایشگاه قطعات مترو گفت: متروی تهران در بخش واگن‌سازی به حدود ۶۰ درصد تولید داخلی دست پیدا کرده است و بخش قطعات مترو عمدتا توسط تولید کنندگان داخلی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف معرفی قطعات مورد نیاز مترو برای ساخت داخل برپا شده است گفت: ار تمامی صنعتگران دعوت می کنیم که از این نمایشگاه بازدید کرده و چنانچه بتوانند قطعات مترو را بسازند از آنها حمایت می‌کنیم.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: ساخت برخی قطعات با تکنولوژی بالا با حمایت مراکز دانشگاهی و با هدف توسعه دانش داخلی انجام خواهد شد.

وی افزود: در پنجم و ششم اسفندماه چهاردهمین کنفرانس مهندسی ترافیک را داریم که از نظر علمی غنی بوده و متخصصان داخلی و خارجی در آن حضور خواهند داشت. همچنین در این کنفرانس صدهزار و ۳۶۰ مقاله از پژوهشگران ایرانی دریافت کردیم و از ۱۵ کشور نیز مقاله‌هایی به این کنفرانس ارسال شد.

معاونت حمل و نقل ترافیک تهران خاطر نشان کرد: در این کنفرانس بیش از ۱۷۰ مقاله به صورت پنل تخصصی و ۲۰۰ مقاله به صورت پوستر عرضه می‌شود.

تشکری هاشمی با اشاره به کنفرانس مادرید در خصوص ترافیک به عنوان یکی از کنفرانس‌های معتبر گفت: قرار است با هماهنگی‌های انجام شده این کنفرانس به صورت همزمان در تهران برگزار شود.

وی اظهار کرد: ۹ جلسه هیات علمی با بیش از ۵۰ استاد برجسته ترافیک داشتیم و هیات علمی در حال بررسی مقالات ارسال شده است تا در نهایت از برگزیدگان کنفرانس تقدیر شود.

تشکری هاشمی افزود: سالانه در این کنفرانس بیش از ۴۰۰۰ پژوهشگر شرکت می‌کنند که امیدواریم این تعداد بیشتر شود.

وی در خصوص اقدامات معاونت حمل و نقل ترافیک در شب‌های نزدیک به عید نوروز گفت: از آنجایی که در اسفند ماه تعداد سفرهای داخل شهری به سمت مراکز تجاری اصلی افزایش می‌یابد، افزایش ساعات کار مترو و خطوط اتوبوسرانی را همراه با کاهش فاصله حرکت متروها خواهیم داشت. همچنین علاوه بر خطوط اتوبوس‌های تندرو ۵ تا ۶ خط شبانه‌روزی با فاصله‌های کوتاه حرکتی از ۱۲ شب تا صبح به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ واحد گشت اتوبوسی برای رسیدگی به وضعیت تاکسیرانی در سطح شهر با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی مشغول فعالیت خواهند شد و نیز تاکسی‌های خالی در سطح شهر شناسایی و در خدمت شهروندان قرار خواهند گرفت و با تاکسی‌های غیر فعال نیز برخورد خواهد شد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: مجموعه حوزه حمل و نقل آماده هستند، نواقص خطوط حمل و نقل را برای استقبال از بهار ۹۴ برطرف کنند.

معاونت حمل و نقل ترافیک تهران تاکید کرد: طرح خط سفید به عنوان محور اصلی فعالیت این حوزه و نظم بخشی به ترافیک در این ایام در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص توجه شهرداری تهران به مسئله ترافیک گفت: شهرداری تهران نمی‌تواند تنها به موضوع ترافیک رسیدگی کند و سایر فعالیت‌ها همچون فعالیت‌های عمرانی، فضای سبز، اقدامات فرهنگی و… نیز مورد نیاز شهروندان است، اما بنا بر پیشنهاد شهرداری بالاترین حمایت از حمل و نقل انجام می‌شود.

تشکری هاشمی با اشاره به ایام تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم مجلس توجه ویژه‌ای به حمل و نقل داشته باشد. خصوصا در بخش مترو و اتوبوسرانی از دولت حمایت کرده و دولت نیز از شهرداری حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

تشکری هاشمی ادامه داد: با بانک شهر قراردادی بستیم و قول نوسازی ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس را دادیم که تا به حال سه هزار دستگاه نوسازی شدند و امیدواریم به عدد ۴ هزار برسیم. همچنین بودجه‌ای را از حوزه حمل و نقل برای پرداخت مابه التفاوت کارمزد بانک شهر در نظر گرفتیم که باید صرف نوسازی اتوبوس‌ها شود.

معاونت حمل و نقل ترافیک تهران با بیان اینکه دوران خودروسالاری گذشته است گفت: در دنیا این تفکر که همه امکانات برای تاخت و تاز خودرو باشد به فراموشی سپرده شده است به همین دلیل در سطح شهر تهران تعدادی خطوط جدید به صورت فرامنطقه‌ای و ویژه راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مشکلاتی همچون ترافیک و آلودگی هوا حل شود باید حمل ونقل عمومی را توسعه دهیم.

تشکری هاشمی با اشاره به خط تندروی خیابان شهید بهشتی به خیابان شهید مطهری گفت: این خط به هیچ وجه سطح تردد خودروها را نخواهد گرفت و برای احداثاین خط پارک حاشیه‌ای یک طرف خیابان را حذف می‌کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل وجود نمایشگاههای اتومبیل بیشتر پارک‌های این منطقه به خودروهای صفر کیلومتر دارندگان این نمایشگاه‌ها تعلق گرفته اما حاشیه خیابان ملک خصوصی برخی از افراد نیست، بنابراین خط اتوبوسرانی را در این معبر ایجاد می‌کنیم و این پارک‌ها به نقاط دیگری منتقل می‌شود.

معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: خواست مردم توسعه حمل و نقل عمومی و خطوط اتوبوسرانی است و به همین دلیل امیدواریم مسئولینی که مخالف ایجاد این خط هستند به این نکته توجه کنند چرا که این طرح ها در برنامه پنج ساله ما و طرح کلی ترافیک دیده شده است.

وی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند؛ برای ایجاد خطوط تندروی خیابان شهید بهشتی به خیابان شهید مطهری مطالعه زیادی صورت نگرفته است، گفت: این کار به صورت کاملاً مطالعه‌شده انجام خواهد شد و مطالعات زیادی در این خصوص وجود دارد که من آن را به اعضای شورای شهر تهران خواهم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز