خبرگزاری کار ایران

حافظی:

حفظ اکوسیستم تهران راهکار برون رفت از آلودگی هواست

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۹۴

از جمله راهکارهای حفاظت مقابله با آلودگی هوا، حفاظت از اکو سیستم‌های طبیعی و ترمیم اثرات سوءگذشته بر محیط زیست شهر تهران است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: دیگر فرصتی وجود ندارد و هر آنچه هست تهدید است، از این رو باید اکو سیستم‌های طبیعی شهر تهران حفظ شود.

به گزارش ایلنا، رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان برگزاری یکصدو سی و دومین جلسه شورا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ باغات شهر تهران، افزود: برای اولین بار موضوع آلودگی هوا در سال ۵۴ در مجلس شورای ملی مطرح شد و دولت ملزوم به کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ شد با این وجود در سال ۷۳ در برنامه دوم توسعه نیز این موضوع مجدد مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مساله کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و برنامه ریزی برای این منظور در برنامه سوم و چهارم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد که آلودگی هوا در سالهای اخیر معضل زیست محیطی ایجاده کرده به طوری که دو درصد از مرگ و می‌رهای جهان را به خود اختصاص داده است یعنی سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مرگ به دلیل آلودگی هوا صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ادامه داد: بر اساس گزارشات اخیر سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا یکی از علل مرگ و میر از طریق بیماری‌های قلب و عروق، سرطان‌ها و بیماری‌های ریوی است، همچنین این سازمان اعلام کرده که در ایران اگر ریزگرد‌ها کنترل نشود، ۱۰ تا ۳۲ درصد بر میزان مرگ و میر و بیماری‌ها اثرگذار خواهد بود.

حافظی تصریح کرد: در کشور ما هزینه و خسارت‌های ناشی از مرگ و میر در هر سال به دلیل آلودگی هوا بر اساس شاخص‌های بیمه و با قیمت دلار ۲ هزار و ۳۰۰ تومانی، سالانه معادل ۱۴۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

وی با تاکید بر اینکه دیگر فرصتی وجود ندارد و هر آنچه هست تهدید است، گفت: از جمله راهکارهای حفاظت مقابله با آلودگی هوا، حفاظت از اکو سیستم‌های طبیعی و ترمیم اثرات سوءگذشته بر محیط زیست شهر تهران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز