خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

۱۰۰هزار خودروی فرسوده هر چه سریعتر جمع‌آوری شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۸۵

در تهران با تردد ۷۵۰ هزار خودرو روبرو هستیم که صدهزار دستگاه از این خودرو‌ها تاکسی‌ها و اتومبیل‌های مسافربری فرسوده هستند که به هر نحوی باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

استاندار تهران گفت: حدود ۱۰۰ هزار تاکسی و خودروی مسافربری فرسوده در تهران وجود دارد که هر چه سریع‌تر باید جمع‌آوری شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین هاشمی امروز در افتتاحیه طرح ناجیان زمین که با حضور ده‌ها نفر از دانش آموزان مدارس تهران برگزار شد، گفت: باید تلاش کنیم که هم هوایی پاک و هم زمین پاکی داشته باشیم. در تمامی دنیا برای این گونه اقدامات از سنین پیش از دبستان آموزش‌هایی را آغاز می‌کنند، بنابراین آموزش و پرورش نقش کلیدی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: از کودکان انتظار داریم که به عنوان ناجیان زمین در صورتی که مشاهده کردند، افراد بزرگسال سبب ایجاد آلودگی می‌شوند به آنها تذکر دهند، زیرا کودکان می‌توانند بسیار موثر باشند.

هاشمی با اشاره به اهمیت نقش صدا و سیما در زمینه فرهنگ سازی محیط زیست اظهار کرد: آموزش‌های زیست محیطی باید در برنامه کودک، فیلم‌ها و حتی میزگردهایی با حضور کودکان گنجانده شود. در واقع مسائل محیط زیستی باید با همکاری دستگاه‌های مختلف همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش، محیط زیست و ستیر دستگاه‌های اجرایی، پیش برده شود.

استاندار تهران گفت: اکنون در تهران بزرگ که بیش از ده میلیون جمعیت دارد، با تردد ۷۵۰ هزار خودرو روبرو هستیم که صدهزار دستگاه از این خودرو‌ها تاکسی‌ها و اتومبیل‌های مسافربری فرسوده هستند که به هر نحوی باید از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

هاشمی همچنین در مورد خودروهای فرسوده در شهر تهران گفت: در حال حاضر سی هزار تاکسی فرسوده و مقدار قابل توجهی از اتومبیل‌های مسافربری و آژانس فرسوده در شهر تهران وجود دارد که تعداد آن‌ها به حدود ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد که رسیدگی به آن‌ها یک کار جمعی است که بخشی از آن به شهرداری مربوط می‌شود.

وی تصریح کرد: اینگونه مشکلات سبب شد که در دولت کمیسیون تهران وکلانشهر‌ها ایجاد شود و هر دو هفته یکبار جلسه‌ای را برای رسیدگی به این موضوعات با حضور استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر برگزار کند.

به گفته هاشمی خودروهای فرسوده باید هر چه سریع‌تر با خودروهای مناسب جایگزین شود زیرا حضور این خودرو‌ها برخلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه وزارت صنعت و معدن و وزارت نفت نیز باید همکاری کنند.

وی ادامه داد: البته وزارت نفت اکنون پیشنهاد استفاده از موتورهای هیبریدی را مطرح کرده که در هر صد کیلومتر ۵.۴لیتر بنزین مصرف می‌کنند که این مسئله می‌تواند بر هوای تهران تاثیر بسیاری بگذارد.

استاندار تهران گفت: براساس برآوردی که من انجام داده‌ام ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تاکسی و مسافر بری باید درکل کشور جایگزین شود تا با مشکلات کمتری روبرو باشیم بر این اساس نامه‌ای را به معاون اول رئیس جمهور نوشتم و پیشنهادی را در این زمینه دادم که در طی سه سال این طرح اجرایی شود.

در ادامه مراسم پیمانمانه ناجیان زمین نیز به امضای استاندار تهران، ‌مدیر کل اداره محیط زیست استان تهران، نماینده وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان ناجیان زمین دانش آموز رسید و از سرود و نماآهنگ این طرح نیز رونمایی شد.

وی با اشاره به میزان کم‌بارش در سال‌های اخیر و صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم فاضلاب شهری را کنترل کنیم، حفظ محیط زیست حفظ جان انسان‌هاست. من امیدوارم طرح ناجیان زمین حرکتی نهادینه باشد تا دغدغه حفظ محیط زیست را که برای ما بسیار مهم و کلیدی است در جامعه ایجاد کند.

در پایان این مراسم استاندار تهران نشان ناجی زمین را به ۴ تن از دانش آموزان اهدا کرد و همچنین خود با پر کردن فرم عضویت این طرح به ناجیان زمین پیوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز