خبرگزاری کار ایران

سرخو در گفت‌و‌گو با ایلنا:

وزارت کشور باید زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را تعیین کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۳۷۱

زمان برگزاری انتخابات از سوی شورای شهر ۸ اسفند ماه اعلام شده بود، اما در شرایط کنونی که وزارت کشور مجری انتخابات است، این وزارتخانه باید درباره زمان برگزاری انتخابات تصمیم‌گیری کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: وزارت کشور باید به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام کند که انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کنند.

محسن سرخو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات شورای شهر برای هماهنگی بیشتر با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، گفت: به عقیده ما برگزاری انتخابات در کشور بر عهده وزارت کشور است و انتظار داریم که در انتخابات شورایاری‌ها نیز وزارت کشور، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها حضور فعال داشته باشند و به برگزاری بهتر انتخابات در کشور کمک کنند.

وی افزود: در مورد انتخابات شورایاری‌ها نیز این موضوع صدق می‌کند. به این معنا که برگزار کننده انتخابات فرمانداری و ناظر بر این انتخابات شورای شهر باشد.

سرخو با تاکید بر اینکه این موضوع کمک موثری به برگزاری بهتر انتخابات می‌کند، گفت: پیش از این عنوان شده بود که شهرداری‌ها مجری انتخابات باشند و شورای شهر به عنوان ناظر این انتخابات عمل کند، این موضوع در زمانی بیان شده بود که وزارت کشور اعلام کرده بود که انتخابات شورایاری‌ها را برگزار نمی‌کند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: ایده آل این است که برگزار کننده انتخابات شورایاری‌ها وزارت کشور باشد و نظارت براین انتخابات بر عهده شورای شهر باشد، که همین طور هم شد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور باید به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام کند که انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کنند، افزود: بعد از این دستور باید هیات‌های اجرایی انتخابات و همچنین ستاد انتخاباتی تشکیل شود.

سرخو همچنین گفت: شورا‌های اسلامی نیز باید هیات نظارت خود را تشکیل دهند، کما اینکه در تهران هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها تشکیل شده است.

وی درباره زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: زمان برگزاری انتخابات از سوی شورای شهر ۸ اسفند ماه اعلام شده بود، اما در شرایط کنونی که وزارت کشور مجری انتخابات است، این وزارتخانه باید درباره زمان برگزاری انتخابات تصمیم گیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز