خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان میادین و تره بار اعلام کرد:

برگزاری جشنواره محصولات ارگانیک از ۱۱ تا ۱۶ بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۹۸

این جشنواره از ۱۱ تا ۱۶ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در محل نمایشگاه دائمی تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

مدیر عامل سازمان میادین و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه محصولات ارگانیک از ۱۱ تا ۱۶ بهمن ماه گفت: هفتمین جشنواره و نمایشگاه ارگانیک به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با محصولات ارگانیک و ترغیب تولید کنندگان و عرضه کنندگان نسبت به این محصول است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد صفوی در نشست خبری جشنواره هفته ارگانیک که صبح امروز در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد، گفت: این جشنواره از ۱۱ تا ۱۶ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در محل نمایشگاه دائمی تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره در راستای توجه و اهمیتی که مدیریت شهری یعنی شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران برای سلامت و محیط زیست شهروندان و شهر تهران قائل هستند، راه اندازی شده است.

رئیس سازمان میادین میوه و تره بار با بیان اینکه در دوره‌های گذشته سعی شده، شهروندان با مصرف محصولات سالم و ارگانیک آشنا شوند، افزود: این دوره از جشنواره و نمایشگاه محصولات ارگانیک با همت سازمان میادین و تره‌بار، انجمن ارگانیک ایران و همکاری سازمانهای مردم نهاد و موسسات حمایت کننده از تولید و عرضه محصولات ارگانیک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای بهره‌مندی بیشتر از توان انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و فراهم کردن هر چه بیشتر زمینه حضور این انجمن‌ها، مجری نمایشگاه، انجمن ارگانیک ایران و حمایت از آن برعهده سازمن میادین میوه و تره بار است.

صفوی با بیان اینکه این نمایشگاه از سه بخش تشکیل شده است، گفت: بخش اول مربوط به مصرف محصولات ارگانیک و در حال گذار، بخش دوم محصولات دارویی، ‌گیاهی و بهداشتی و بخش سوم مربوط به نهادهای کشاورزی، ارگانیک و نشریات تخصصی مربوطه است.

مدیرعامل سازمان میادین و تره‌بار خاطرنشان کرد: در این غرف برخی میوه‌ها و محصولات غذایی، ‌گیاهی، دارویی و نشریات تخصصی ارائه می‌شود.

وی افزود: امسال این کار را همراه با انجمن ارگانیک ایران به عنوان سازمان مردم نهاد تخصصی که از الگوی تخصصی و اجرایی خوبی برخودار است، به صورت مشترک انجام می‌دهیم.

صفوی تاکید کرد: نمایشگاه و جشنواره امسال صرفا مرتبط با محصولات ارگانیک خواهد بود که امیدواریم در سلامت و بهداشت محیط زیست شهروندان موثر باشد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران با اشاره به اینکه جشنواره محصولات ارگانیک براساس مصوبه شورای شهر تهران برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این نمایشگاه از تکالیفی است که با توجه به حساسیت مدیریت شهری به مسائل و محیط زیست شهروندان انجام می شود.

وی ادامه داد: در دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران مصوبه‌ای با نام ساماندهی و ارتقای کیفیت عرضه محصولات کشاورزی تهیه شد که یک بند آن برگزاری این جشنواره برای آشنایی شهروندان با این نوع محصولات است و همچنین جذب عرضه‌کنندگان این نوع محصول در مراکز میوه و تره بار مورد تاکید قرار گرفته است.

۳۰ درصد تخفیف به تولید کنندگان محصولات ارگانیک در میادین میوه و تره‌بار

صفوی افزود: دومین بند این مصوبه به امکان عرضه این نوع محصولات در میادین اشاره دارد که در این خصوص با انجمن ارگانیک ایران تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده و براساس آن محلی را در اختیار افرادی که توانایی لازم در خصوص تولید این محصولات را داشته باشند، بدون تشریفات و با سی درصد تخفیف قرار می‌دهیم.

در ادامه مهدی‌زاده عضو هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران در ارتباط با تشخیص محصولات ارگانیک از سایر محصولات گفت: این نوع محصول از مواد شیمیایی و مضر طبیعت و انسان ساخته نشده و سازمان‌های بازرسی بین المللی وجود دارند که در این خصوص گواهی صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: در ایران نیز چند شرکت بازرسی شناخته شده در جامعه بین المللی داریم و افرادی که می‌خواهند این نوع محصولات را تهیه کنند، باید به لیبل روی محصول، تولیدکننده و نشان ارگانیک که در ۱۳۷ کشور جهان مورد تایید قرار گرفته است، توجه کنند.

مهدی‌زاده خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از سوء‌استفاده از محصولات ارگانیک نیاز به سازمانهای نظارتی بسیار قوی است.

وی همچنین در خصوص قیمت بالای این نوع محصولات اظهار کرد: دلیل این تفاوت قیمت هزینه بالای تولید این محصولات و همچنین تعداد بسیار کم تولید کننده و طولانی بودن روند تولید این نوع محصولات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز