خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به ایلنا:

شورای‌شهر روند قانونی انتخابات شورایاری‌ها را طی کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۸۲

چنانچه شورای شهر مصر به برگزاری این انتخابات است، می‌تواند از طریق شورای عالی استان‌ها با قید سه فوریت طرحی را تهیه کرده تا مراحل قانونی شدن این انتخابات را طی کند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: اگر انتخابات شورایاری‌ها قانونی شود؛ وزارت کشور خود را موظف به اجرای قانون می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حسینعلی امیری امروز(سه شنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره انتخابات شورایاری‌های محلات گفت: قانون موضوعی را با نام انتخابات شورایاری پیش‌بینی نکرده است. آنچه قبلا برداشت می‌شد، حکمی در قانون شورای شهر با عنوان تشکیل انجمن بود. همانطور که متوجه هستید، از این کلمه تشکیل شورایاری برداشت نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات شورایاری مستلزم تصریح قانون است، افزود: چنانچه شورای شهر مصر به برگزاری این انتخابات است، می‌تواند از طریق شورای عالی استان‌ها با قید سه فوریت طرحی را تهیه کرده تا مراحل قانونی شدن این انتخابات را طی کند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: اگر انتخابات شورایاری‌ها قانونی شود؛ وزارت کشور خود را موظف به اجرای قانون می‌داند. در غیر این صورت و در شرایط فعلی امکان این امر میسر نیست.

وی تاکید کرد: وزیر کشور هم طی شرحی مستدل و مفصل این موضوع را به ریاست شورای شهر تهران اعلام کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز