خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌‌وگو با ایلنا:

فرمانداری‌ مجری انتخابات شورایاری‌ها شود / نظارت نمایندگان مجلس غیرقانونی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۰۲

شورایاری‌ها نهادی واسط میان شورای شهر و شهروندان هستند؛ بنابراین شورای شهر باید بر انتخابات شورایاری‌ها نظارت کند.

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه فرمانداری‌ باید مجری انتخابات شورایاری‌ها شود، نظارت چند تن از نمایندگان مجلس بر این انتخابات را غیرقانونی عنوان کرد.

غلامرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: نظارت چندتن از نمایندگان مجلس در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نه قانونی و نه عرفی است. شورایاری‌ها نهادی واسط میان شورای شهر و شهروندان هستند؛ بنابراین شورای شهر باید بر انتخابات شورایاری‌ها نظارت کند.

وی ادامه داد: در بحثاجرا نیز اصرار داریم که فرمانداری‌ متولی شود، چرا که در این صورت انتخابات شورایاری‌ها از شفافیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران در مورد مناسب‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: بهمن‌ماه با مراسم دهه فجر و در اسفندماه نیز با مسائل مربوط به پایان سال رو به رو‌هستیم که عملا آمادگی لازم برای انجام کارهای تبلیغاتی را از بین می‌برد. بنابراین بهترین زمان برای این انتخابات ۹ اردیبهشت ماه و سالروز شوراهاست.

انصاری درباره اینکه وزارت کشور عنوان کرده که برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیاز به مصوبه قانونی دارد؛ گفت: این انتخابات قرار نیست که در کل کشور انجام شود و تنها سه فرمانداری در کل کشور درگیر آن خواهد بود و با توجه به جایگاه و تخصصی که وزارت کشور در اجرای انتخابات دارد، به نظر می‌آید که اجرای این انتخابات از سوی فرمانداری‌ها، مناسب‌ترین گزینه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز