خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد:

بررسی مشکلات پیاده‌راه خیابان ۱۷ شهریور در کمیسیون‌های شورا

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۹۱

این طرح بسیار مهم بوده و نمی‌توان به صورت فرضی درباره آن تصمیم گیری کرد به همین دلیل باید گزارش کارشناسی کمیسیون‌های مربوطه ارائه شود که این کار نیز در حال اجرا است.

سخنگوی شورای شهر تهران از پیشنهاد ۲۰ درصدی شهرداری برای افزایش تعرفه‌های آرم طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران امروز در نشستی خبری گفت: امروز صدو بیست و چهارمین جلسه دوره چهارم شورای شهر تهران برگزار شد و به دلیل تراکم کاری و نزدیک شدن به ایام تصویب بودجه و وجود دستور کارهای متعدد، جلسه امروز در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.

وی گفت: دستور اول حضور نماینده شهرداری تهران در جلسه و ارائه گزارش در خصوص عملکرد تبصره‌های بودجه سال جاری شهرداری تهران بود که به دلیل آنکه گزارش مکتوب به اعضای شورا ارائه نشده بود، بررسی آن به جلسه آینده موکول شد، همچنین یک فوریت لایحه تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و محدوده اضطرار شهر تصویب شد.

وی در این باره توضیح داد: پیشنهاد شهرداری ۲۰ درصد افزایش نرخ است، اما با توجه به اینکه تغییر در تعرفه قبل از ۱۵ بهمن باید انجام شود، درباره آن در جلسه هفته بعد تصمیم گیری می‌شود.

تقی‌پور ادامه داد: دستور کار بعدی بررسی یک فوریت طرح الزام هیات رئیسه شورا به تهیه اصلاحیه آئین‌نامه مکاتبات شورای اسلامی شهر تهران بود، چرا که بر این آئین نامه اشکالاتی وارد بود و از قبل برخی اعضا پیشنهاداتی را در رابطه با اصلاح این آیین نامه داشتند که یک فوریت آن تصویب شد.

وی توضیح داد: از این پس اعضا برای مکاتبه با خارج از شورای شهر باید در سربرگ‌ها مکاتبه کرده و نامشان به صورت چاپی در ذیل امکاتبات وجود داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به عدم حذف بارگذاری و تعیین کاربری، ‌ میزان تراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری براساس طرح تفصیلی قبل از واگذاری و فروش به غیر و تهاتر را دیگر دستور جلسه امروز شورای شهر برشمرد و گفت: شهرداری املاک خود را به صورت خام واگذاری یا تهاتر کرده و یا به فروش می‌رساند اما املاک قبل از واگذاری باید کاربری‌شان معلوم باشد. در این طرح بارگذاری، مشخص شدن تراکم و صدور پروانه مورد تاکید قرار گرفته و شهرداری پس از تعیین قیمت واقعی ملک می‌تواند، املاک را تهاتر کرده و یا به فروش برساند.

تقی پور ادامه داد: یک فوریت این طرح تصویب شده و به کمیسیون‌ها ارجاع شده است که در صورت تصویب طرح، شهرداری حق فروش یا تهاتر به صورت خام را ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران به بررسی لایحه ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح جامع و تفضیلی جدید شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این زمینه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و نیز کمیسیون شهرسازی و معماری را داشتیم.

وی اضافه کرد: براساس اجرای طرح تفضیلی شهر تهران موقعیت برخی املاک تغییر می‌کند و کسانی که برای دریافت پروانه مراجعه می‌کنند، باید براساس ارزش افزوده ارزش بهینه را پرداخت کنند.

تقی‌پور خاطر نشان کرد: نظر برخی از اعضا بر این بود که مناطق مختلف شهر تهران منطقه‌بندی شده و جدولی تهیه شود که ضریب ارزش بهینه در آن مشخص شود. همچنین در این طرح پیش بینی شده کمیته‌ای ضریب کاهنده را بررسی و مشخص کند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: برخی از دستور کارهای جلسه امروز در بعداز ظهر مورد بررسی قرار می‌گیرد که این بررسی‌ها شامل بررسی لایحه تفریق بودجه سال ۱۳۹۲ شهرداری تهران، بررسی گزارش حسابرسی تلفیقی بودجه ۱۳۸۹، ‌ بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات سازمان بهشت زهرا، بررسی لایحه مصوبه نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تعمیر، ‌ نصب و راه‌اندازی پله‌های برقی و آسانسور ایستگاه‌های مترو است.

وی ادامه داد: همچنین بررسی طرح بهبود خدمات ایمنی مراکز امداد و نجات شهر تهران و نیز بررسی طرح تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تهران از دیگر اقدامات جلسه بعد از ظهر خواهد بود.

تقی‌پور در باره صدور پروانه ساخت برای طبقه هفتم پاساژ علاء الدین گفت: آراء‌ کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قطعی است و هیچ مرجع دیگری جز خود کمیسیون ها نمی توانند آراء آنهارا بعد از تجدید نظر نقض کنند مگر مراجع قضایی.

وی خاطر نشان کرد: حکم مربوط به این پاساژ در کمیسیون اولیه تصویب و در مرحله تجدید نظر تایید شده، بنابراین تخریب آن قطعی و امیدواریم این مسئله که اگر تخلفی در ساخت و ساز صورت بگیرد، مدیریت شهری حتما با آن برخورد خواهد کرد تبدیل به یک باور عمومی شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص مشکلات پله برقی‌ها و ورود پله برقی‌های بی‌کیفیت از کشور چین گفت: همانطور که محصولات چینی بی‌کیفیت داریم، محصولات درجه یک چینی هم داریم.

تقی پور با تاکید براینکه نمی‌خواهم از کسی دفاع کنم، گفت: امروزه بسیاری از برندهای معروف آمریکایی و اروپایی در چین ساخته می‌شوند و ما باید اجناس با کیفیت را خریداری کنیم چرا که پله برقی از تجهیزاتی است که باید کیفیت بالایی داشته باشد تا به شهروندان آسیب نرساند و این موضوع حتما باید بررسی شود.

وی در خصوص مشکلات پیاده‌راه خیابان ۱۷ شهریور گفت: طرحها نباید به منافع مشروع آسیب برساند مشکلات این پیاده راه به شورا منتقل شد و بررسی آن به کمیسیون‌های مختلف ارجاع شده است و بنا شد کمیته‌ای نظرات کمیسیون‌ها را گرفته و تلفیق کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: این طرح بسیار مهم بوده و نمی‌توان به صورت فرضی درباره آن تصمیم گیری کرد به همین دلیل باید گزارش کارشناسی کمیسیون‌های مربوطه ارائه شود که این کار نیز در حال اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز