خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری باید اسناد هزینه‌های انجام شده در کربلا را ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۴۷

چنانچه بیشتر از مبلغ مصوب هزینه شده باشد و با شورا نیز هماهنگی‌ صورت نگرفته باشد، شورا براساس حق قانونی خود می‌تواند؛ هزینه انجام شده را نپذیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره هزینه‌های انجام شده برای خدمات‌رسانی به زائران کربلا از سوی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر گزارش‌های مکتوبی در این زمینه به دست ما نرسیده و به صورت دقیق میزان هزینه‌های انجام شده مشخص نیست.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان برای خدمات‌رسانی به زائران کربلا از سوی شهرداری تهران گفت: در ابتدا فکر می‌کردیم که این مبلغ کافی است، اما از آنجایی که من خود افتخار داشتم؛ زائر کربلا باشم، ‌با حضور در آنجا و با دیدن عظمت مراسم اربعین به جرات می‌توانم بگویم که این مبلغ قطره‌ای در اقیانوس وسیع مردم و محبین اهل بیت بود.

وی در خصوص عودت مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر اختصاص ۵ میلیارد تومان برای خدمات‌رسانی به زائران کربلا از سوی فرمانداری خاطرنشان کرد: فرمانداری ایرادات نگارشی به این مصوبه گرفت و در نهایت اصلاحیه آن مورد قبول فرمانداری واقع شد.

تقی‌پور گفت: با توجه به اینکه مصوبه جدید است، باید اسناد مربوط به اجرای آن به دست ما برسد که برابر قانون چنانچه مشخص شود؛ بیشتر از مبلغ مصوب شده، هزینه شده است یا با آن مخالفت می‌شود یا در قالب متمم و ردیف‌هایی که قابل انجام است، باید ساماندهی شود که در حال حاضر به دلیل نبود این اسناد نمی‌توانیم درباره آن قضاوت کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در توضیح این مطلب افزود: زمانی که ردیفی در بودجه مشخص می‌شود، به صورت معمول قانون بودجه درصدی جابجایی در ردیف‌ها را اجازه می‌دهد و نکته بعد اینکه باید سقف مشخص شده در بودجه رعایت شود، ما در سنوات گذشته مواردی را داشتیم که در برخی ردیف‌ها بیشتر از مقدار مصوب شده در بودجه اصلی هزینه شده است، اما این کار با استمزاجی از شورا بوده؛ به این معنا که شورا به طور ضمنی موافقت خود را با هزینه مورد نظر اعلام کرده و عنوان می‌کند که در متمم به آن رای خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چنین هماهنگی‌هایی از قبل صورت نگرفته باشد، شورا براساس حق قانونی خود می‌تواند؛ هزینه انجام شده را نپذیرد و این مبلغ به عنوان هزینه‌های باز در شهرداری می‌ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز