خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

رفتار شورا با باغ‌ها قانونی و کارشناسی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۱۴

سند اجرایی شناسنامه باغات باید توسط شهرداری تهیه و در شورای اسلامی شهر تهران تصویب می‌شد که متاسفانه هنوز سندی در شورای اسلامی شهر تهران مصوب نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تهیه سند اجرایی شناسنامه باغات توسط شهرداری تهران گفت: بدون تصویب سند اجرایی شناسنامه باغات حتی رفتار شورای اسلامی شهر با باغات نیز قانونی و کارشناسی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در صد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به اینکه سهم جمعیتی تهران از کل کشور ۱۹ درصد برآورد می‌شود، گفت: این درحالی است که طبق آمارهای رسمی بیش از ۱۵ درصد کل آلاینده‌ها در سطح ایران در تهران منتشر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری ساختاری در رفتار و کارکرد مدیریت شهری اظهار کرد: شروع دگرگونی‌ها باید از شورای اسلامی شهر تهران صورت گیرد که محتوای آن چیزی جز بازگشت به متن و محتوای قانون نیست.

حقانی با اشاره به قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها اظهار کرد: سند اجرایی شناسنامه باغات باید توسط شهرداری تهیه و در شورای اسلامی شهر تهران تصویب می‌شد که متاسفانه هنوز سندی در شورای اسلامی شهر تهران مصوب نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در سند اجرایی شناسنامه باغات صراحتا به موضوع حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان در معابر، میادین، بزرگراهها، بوستانها و پارک‌ها، باغات و محل‌هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته می‌شوند؛ اشاره شده که از بین بردن آن در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط ممنوع است و بدون تصویب این سند حتی رفتار شورای اسلامی شهر در مورد باغات قانونی و کارشناسی نخواهد بود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون و آیین نامه اجرایی و تشخیص باغات کمیسیونی مرکب از یک عضو شورای شهر، یک نفر از شهرداری و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تشکیل شود.

وی با تاکید بر لزوم تصویب سند اجرایی شناسنامه باغات خاطرنشان کرد: تاکنون شورا و شهرداری به عنوان مدیریت شهری چندین باغ را که درختان آن از طرف متخلفان از بین رفته‌اند را با حکم قانونی به نفع شهردرای ضبط کرده که به مصرف خدمات عمومی رسیده است و دلیل آن عدم وجود سند اجرایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز