خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۱۸مطرح کرد:

مناسب‌سازی۲۰۰ نقطه برای تردد بهتر جانبازان و معلولان

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۶۱

تاکنون عملیات بهسازی بیش از ۲۰۰ نقطه در منطقه ۱۸به اتمام رسیده و این روند طی ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۸در روز جهانی معلولان، از اقداماتی که برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان جانباز و معلول به اجرا درآمده خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ وحیدنوروزی دراین رابطه گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتی که نصیب ما شده، این است که می‌توانیم بخش کوچکی از مشکلات جانبازان، معلولان و خانواده‌هایشان را رفع کنیم. همه ما دست به دست هم دادیم تا منطقه را جایی امن‌تر و در دسترس‌تر برای تردد این گروه از شهروندان قراردهیم. در این خصوص، قوانینی و بودجه‌هایی نیز وجود دارد تا نسبت به خدمت‌رسانی به این عزیزان همه توانمان را بکار بگیریم.

نوروزی درباره اقداماتی که برای مناسب سازی فضای داخلی منازل جانبازان و معلولان انجام شده اظهار داشت: طی یک سال اخیر این توفیق راداشته‌ایم تا برخی از منازل جانبازان و معلولان عزیز را برای تردد آسان‌تر آن‌ها مناسب سازی کنیم. در حال حاضر، ۳ منزل مجهز به آسانسور وبالابرشده و امیدواریم همین روند طی ماه‌های آینده با سرعت بیشتری تداوم پیداکند. در برخی از منازل هم مناسب سازی فضای مقابل خانه‌ها، درب ورودی و همینطور درب حمام انجام شده تا مشکلات تردد این عزیزان مرتفع شود. البته در بعضی ازخانه‌ها هم به دلیل مشاع بودن فضای داخلی، امکان نصب بالابر و آسانسور وجود ندارد.

شهردار منطقه ۱۸از مناسب سازی کامل بلوار معلم برای تردد آسان‌تر معلولان جسمی و حرکتی خبرداد و خاطرنشان کرد: بلوار معلم به عنوان یکی از پرتردد‌ترین معابر منطقه مورد بازبینی قرار گرفت. درقدم نخست، تمام جوی‌های آب با پلهای فلزی و جایگزین‌های مناسب همسطح‌سازی شد و حالا شهروندان برای تردد آسان در این بلوار با مشکل مواجه نمی‌شوند. امیدواریم همین روند در دیگر خیابان‌های اصلی منطقه نیز ادامه یابد و تا پایان سال آینده، همه خیابان‌ها به صورت کامل مناسب سازی شوند.

نوروزی با اشاره به مناسب سازی ورودی بوستان‌های منطقه ۱۸افزود: یکی از مسائلی که ما در منطقه با آن مواجه هستیم، ورود موتورسوار‌ها به داخل بوستانها و ایجاد برخی مشکلات توسط آن‌ها است. ما نمی‌توانیم همه ورودی بوستانها را به بهانه عدم ورود موتورسوارها ببندیم. به همین دلیل، برای تردد آسان تر جانبازان و معلولان ویلچرنشین و یا مادرانی که با کالسکه کودک به بوستان قائم، بخش ورودی غربی آن را مناسب سازی کرده‌ایم. این کار با نصب ۵ کریدور ویژه تردد جانبازان و معلولان امکانپذیر شده است. طرح ساماندهی ورودی‌های بوستان قائم به صورت کامل اجرا شده ودرقدم بعدی، بوستان گلستانه نیز برای تردد آسان جانبازن و معلولان عزیز بهسازی خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۸درباره بهسازی و مناسب سازی فضاهای درون شهری نیز اظهارداشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در این زمینه تلاش‌های زیادی را انجام داده تا نقاط پرتردد شهری برای تردد جانبازان و معلولان مناسب سازی شود. تاکنون عملیات بهسازی بیش از ۲۰۰ نقطه در منطقه ۱۸به اتمام رسیده و این روند طی ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. همچنین دو تقاطع مهم منطقه نیز که دارای حجم زیاد تردد هستند نیز به صورت کامل بهسازی شده است.

وی مناسب سازی ساختمان‌های اداری شهرداری و دیگر بخش‌های پرمراجعه کننده منطقه را از وظایف این سازمان مردم آنها دانست و افزود: علاوه براینکه همه ساختمان‌های مرتبط با شهرداری در منطقه ۱۸برای رفت و آمد شهروندان جانباز و معلول مناسب سازی شده، این آمادگی از سوی ما وجود دارد تا در صورت درخواست مراکز پرتردد همانند اداره‌های آب وبرق، همکاری‌های لازم برای ایجاد دسترسی ویژه جانبازان و معلولان انجام شود. خوشبختانه اقدامات مؤثری هم در زمینه بهسازی برخی از ایستگاه‌های اتوبوس صورت گرفته تا این گروه از شهروندان برای استفاده از وسایل حمل و نقل درون شهری با مشکل مواجه نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز