خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران:

مرکز ترک اعتیاد نوزادان و کودکان ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۸۸

کودکان کارتن‌خواب که از مادر معتاد به دنیا می‌آیند، مرکز ترک اعتیاد ندارند و باید مرکز ترک اعتیاد خاص نوزادان و کودکان ایجاد شود؛ چراکه این بچه‌ها را نمی‌توان در کمپ بزرگسالان ترک داد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از وظایف اختصاصی بهزیستی است، گفت: افزایش پدیده‌های اجتماعی و آمارها نشان می‌دهد که در پیشگیری ضعیف عمل کرده‌ایم.

به گزرش ایلنا؛ فاطمه دانشور در ادامه یکصدوپانزدهمین جلسه شورای شهر تهران به مباحثاقتصادی خانوارهای بدسرپرست اشاره کرد و گفت: در بحثتخصیص یارانه‌ها، این پول را به حساب سرپرست خانوار می‌ریزند، اما جای سوال است که تکلیف خانوارهای بدسرپرست چیست و باید در راستای حمایت از خانواده‌های بدسرپرست گام جدی برداشت.

دانشور با بیان اینکه بیاییم یک فکری به حال همسران و فرزندان بدسرپرست بکنیم، گفت: در حوزه پیشگیری ضعف داریم.

وی با بیان اینکه پرسش‌نامه‌های کارتن‌خواب‌ها نشان داده است آنها بخشی از دوران زندگی‌شان را در بهزیستی گذرانده‌اند، افزود: کودکان کارتن‌خواب که از مادر معتاد به دنیا می‌آیند، مرکز ترک اعتیاد ندارند و باید مرکز ترک اعتیاد خاص نوزادان و کودکان ایجاد شود؛ چراکه این بچه‌ها را نمی‌توان در کمپ بزرگسالان ترک داد.

دانشور با بیان اینکه مددکاران اجتماعی باید متخصص، دارای اختیار و مداخله‌گر باشند، ادامه داد: در کشورهای خارجی مددکاران با یک کارت می‌توانند در مواقع بحران مداخله کرده و بحران را حل کنند، اما در ایران این مساله وجود ندارد و بهزیستی در این حوزه دارای مشکلات قانونی است و بعضا دیده می‌شود جان افراد به خطر می‌افتد؛ اما اختیاری به مددکار اجتماعی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری بهزیستی و شهرداری در قالب کاغذ است، گفت: مددکاران باید در سامان‌سراها حضور یابند و امیدواریم در حوزه کودکان کار نیز که ایدز در میان آنها بیداد می‌کند، اتفاقی رخ دهد.

دانشور با بیان اینکه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار برده‌هایی هستند که چند ارباب دارند، گفت: امیدوارم در این حوزه اتفاقی بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز