خبرگزاری کار ایران

سرخو با تاکید بر انتخاب شهردار توسط مردم؛

نمایندگان شورا نباید رای مردم را زیر سوال ببرند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۹۴

بسیار جای تعجب دارد؛ نمایندگانی که خود با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، این‌گونه رای مردم را زیر سوال می‌برند.

رئبس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: چنانچه شهردار با رای مستقیم مردم انتخاب شود، احساس خدمتگزاری بیشتری به مردم خواهد داشت.

محسن سرخو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه لایحه دولت در خصوص انتخاب شهردار توسط مردم، مورد تایید ما نیز است، افزود: به عقیده من انتخاب شهردار توسط مردم به شرط اینکه همه مجموعه‌ها مدنظر قرار گیرد، هیچ نقصانی در اعتبار شورای شهر ایجاد نمی‌کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به این ترتیب شهردار با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود و معاونان شهردار و شهرداران مناطق و نواحی رای اعتماد خود را از شورای شهر تهران می‌گیرند.

سرخو در پاسخ به انتقاد برخی نسبت به لایحه مذکور مبنی بر اینکه چنین طرحی اقتدار شورا را دچار خدشه می‌کند، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم بگوییم که در حال حاضر چون رئیس جمهور با رای مجلس انتخاب نمی‌شود و انتخاب آن با رای مستقیم مردم است، پس مانع اقتدار و نظارت مجلس می‌شود، لذا این سخن باطل و اشتباهی است.

وی در واکنش به این اظهارنظر که انتخاب شهردار یک کار تخصصی و بر عهده شوراها است، با تاکید بر انتخاب شهردار توسط مردم افزود: بسیار جای تعجب دارد؛ نمایندگانی که خود با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، اینگونه رای مردم را زیر سوال می‌برند.

سرخو تاکید کرد: رای مردم از همه آرای بالا‌تر است و قابل خرید و فروش و معامله نیست و چنانچه شهردار با رای مستقیم مردم انتخاب شود، احساس خدمتگزاری بیشتری به مردم خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز