خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

تکلیف بلندمرتبه‌سازی‌ در پایتخت مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۴۰

فکر می‌کنم حداکثر ظرف دو هفته آینده این موضوع به تصویب برسد و بلافاصله به شورا نیز ارسال شود.

شهردار تهران گفت: یکی از ماموریت‌های طرح تفصیلی آیین‌نامه مربوط به بلندمرتبه‌سازی در شهر تهران است که بعد از تصویب در شورا باید به تصویب کمیسیون ماده پنج و بعد شورای عالی شهرسازی برسد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح ۱۱۴ پروژه فرهنگی، شهری و ترافیکی شهرداری منطقه ۱۶ تهران و مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی در پاسخ به سئوالی درباره ماجرای صدور مجوز ساختمان‌های بیش از ۶ طبقه در مناطق مختلف شهر تهران تاکید کرد: چه شورای عالی شهرسازی و چه مردم تابع یک قانون هستیم و آن قانون طرح تفصیلی و طرح جامع شهر است و قرار هم نیست هر روز یک سلیقه یا یک نظر فردی روی آن اعمال شود و در مناطق، مبنایی که قرار دادیم همین طرح جامع است.

وی خاطر نشان کرد: کار تکمیل طرح تفصیلی به اتمام رسیده که باید بعد از پایان کار به تصویب کمیسیون ماده پنج نیز برسد که خوشبختانه این کار نیز انجام شده، اما در بخشی از موارد ما باید تایید شورای عالی شهرسازی را نیز داشته باشیم که در این زمینه نیز جلسات متعددی برگزار شده و بخش‌های عمده‌ای از مواردی که اشاره کردم به تایید رسیده، اما فردا آخرین جلسه شورای شهرسازی برگزار می‌شود و این موضوع نیز در آن مطرح خواهد شد.

قالیباف گفت: یکی از ماموریت‌های طرح تفصیلی آیین نامه مربوط به بلندمرتبه‌سازی در شهر تهران است که بعد از تصویب در شورا باید به تصویب کمیسیون ماده پنج و بعد شورای عالی شهرسازی برسد که فکر می‌کنم حداکثر ظرف دو هفته آینده این موضوع به تصویب برسد و بلافاصله به شورا نیز ارسال شود. اگر در آنجا نیز به تصویب برسد، تکلیف بلندمرتبه‌سازی‌ها نیز مشخص خواهد شد، البته در طرح جامع بلندمرتبه‌سازی به ساختمان‌های ۱۲ طبقه به بالا عنوان شده است.

وی همچنین با اشاره به ا افتتاح ۱۱۴ پروژه فرهنگی، شهری و ترافیکی شهرداری منطقه ۱۶ تهران گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسبی که در راستای افتتاح این پروژه‌های باکیفیت هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ معنوی ما شاهد کاهش فاصله شمال تا جنوب شهر تهران خواهیم بود که البته در این مورد این مردم هستند که باید در ابتدا قضاوت کنند، اما آنچه که ما در مجموعه شهرداری تهران انجام دادیم در راستای اهدافی است که امیدواریم هر چه زود‌تر شاهد به ثمررسیدن همه آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: همین سالن شهید آوینی در گذشته نه چندان دور کیفیت مناسبی نداشت، اما امروز ما می‌بینیم که این مرکز با تلاش و بازسازی‌هایی که انجام گرفته هم دارای کیفیتی بسیار مناسب برای اجرای تئا‌تر و هم ظرفیتی معادل برج میلاد دارد که امیدوارم این نیز بتواند گام موثری در کاهش فاصله شمال تا جنوب شهر تهران باشد.

قالیباف تصریح کرد: من معتقدم که در حوزه جنوب شهر با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه هستیم که هر چه در آن سرمایه گذاری کنیم هنوز هم وزن شمال و غرب بیشتر از این منطقه است و به همین منظور در شهرداری تهران تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این عقب‌ماندگی جبران شود.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به صحبت‌های استاندار تهران مبنی بر واگذاری مدیریت آلودگی هوا به شهرداری تهران مشروط به تامین منابع مالی، تصریح کرد: مدیریت، اختیارات و منابع مالی سه بحثمهم در این زمینه است که البته منابع مالی در مرتبه سوم قرار گرفته، بنابراین بحثمدیریتی و اختیارات مدیریت جلوگیری از آلودگی هوا از اهمیت بیشتری برخوردار است که باید نسبت به آن توجه بیشتری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز