خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

مدیریت بحران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۸۵

توقع این است که همه مدیران، مردم و اندیشمندان برای بررسی، تحقیق، مستندسازی، آموزش و به‌کارگیری تجهیزات مناسب در حوادثنهایت دقت و تلاش را مبذول دارند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه موضوع مدیریت بحران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: کشور ما حادثه‌خیز است و توقع این است که همه مدیران، مردم و اندیشمندان برای بررسی، تحقیق، مستندسازی، آموزش و به‌کارگیری تجهیزات مناسب در حوادثنهایت دقت و تلاش را مبذول دارند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در اختتامیه جشنواره «شهر آماده» با اشاره به اینکه موضوع پیشگیری و مدیریت بحران حوادثو سوانح یکی از الزامات شهر تهران است، گفت: برگزاری جشنواره شهر آماده، حرکتی مؤثر و ارزشمند برای جلب توجه عمومی به مسأله ایمنی در شهر است که چنین حرکتی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار داشت: موضوع مدیریت بحران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، چرا که کشور ما حادثه‌خیز است و توقع این است که همه مدیران، مردم و اندیشمندان برای بررسی، تحقیق، مستندسازی، آموزش و به‌کارگیری تجهیزات مناسب در حوادثنهایت دقت و تلاش را مبذول دارند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت: تجربه مردم و مدیران در رویارویی با سوانح، چندان زیاد نیست اما به‌شخصه سه زلزله(طبس، رودبار و بم) را که جزو زلزله‌های بزرگ است، تجربه کردم و جزو نخستین نفراتی بودم که به محل حادثه رسیدم و در زلزله بم بر اساس تجربه گذشته دستور به اعزام اقلامی به محل حادثه دادم که منجر به نجات جان بسیاری از حادثه‌دیدگان شد.

قالیباف ادامه داد: بهره گیری از تجربیات داخلی و دنیا در موضوع پیشگیری و مدیریت بحران و انتشار آن از طریق رسانه‌های جمعی برای افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی مردم در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب، اموری ضروری، مهم و اساس مدیریت بحران است.

شهردار تهران افزود: البته فرماندهی و وجود یک سیستم پایش سوانح نیز از ضروریات مدیریت بحران است ولی بر فرهنگ‌سازی، آموزش و نقش رسانه‌ها تأکید دارم؛ چرا که در صورت آشنایی مردم با چنین رویدادهایی، در روز حادثه مشکلات و بحران‌ها به حداقل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: البته مدیریت بحران تنها مختص حوادثطبیعی نیست. برای مثال تلفات حوادثرانندگی در ایران غیرقابل قبول است. از نیروی انتظامی و مردم به دلیل سیر نزولی کاهش حوادثدر سال‌های اخیر تشکر می‌کنم ولی در حال حاضر در هر دو سال به اندازه زلزله بم تلفات جانی داریم. در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۲۰ هزار کشته و بالغ بر دو میلیون آسیب‌دیده جدی ناشی از تصادفات داشته‌ایم، لذا وقتی می‎‌گوییم «شهر بادوام» الزاماً آمادگی به حوادثطبیعی محدود نمی شود.

وی اظهار داشت: نوع فرماندهی در مدیریت بحران‌ها منجر به کاهش آسیب‌ها و تلفات می‌شود. همچنین پس از هر حادثه، نحوه رویارویی با آن، باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد تا نقاط ضعف برطرف شده و در حوادثمشابه اشتباهات دوباره تکرار نشود.

قالیباف ادامه داد: لطف خدا همواره با مردم است که با وجود برخی سهل انگاری ها، حوادثتلخ گریبان ما را نمی گیرد، ولی این موضوع دلیلی بر این نیست که با بی‌توجهی از کنار این مسائل عبور کنید. بی‌تفاوتی و نادیده گرفتن تجربه‌های گران‌قیمت در حوادث، گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز