خبرگزاری کار ایران

در واکنش به انتخابات کمیسیون‌های شورای شهر تهران؛

ابقای اعضا در کمیسیون‌های شورا خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۰۷

درخواست پنج نفر از اعضای شورا برای جابجایی در کمیسیون‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتخابات کمیسیون‌ها که هفته گذشته برگزار شد و همه اعضا در کمیسیون‌های قبلی خود ابقا شدند، گفت: حق همه اعضا است در کمیسیونی که دوست دارند، عضو شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حکیمی‌پور امروز(سه شنبه) در صد ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: ۹۰ درصد کار شورای شهر نظارت بر دخل وخرج شهرداری است و ما واقعا تقاضا داریم درخواست ما برای جابجایی به کمیسیون‌های دیگر مدنظر قرار گیرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است و این ابقا خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: درخواست پنج نفر از اعضای شورا برای جابجایی در کمیسیون‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه محمد حقانی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در مورد ساخت و سازهای بوستان مادر گفت: اواخر ماه پیش من در مورد ساخت و ساز در این بوستان تذکر دادم درست است که شهرداری تهران پروژه‌های موفق مختلفی را انجام داده اما این موفقیت‌ها دلیلی برآن نمی‌شود که از این مسئله گذر کنیم.

وی با بیان اینکه البته من اعتقاد ندارم که شهردار را در مورد این مسئله مورد سوال قرار دهم، گفت: مسئله ساخت و ساز در بوستان مادر در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و دستور به توقف ساخت وساز داده شده شورای عالی شهرداری هم طی دو نامه درخواست توقف این پروژه را صادر کرده اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

حقانی با اشاره به درخواست قوه قضاییه در مورد نظر شورا برای پروژه بوستان مادر افزود: من از ریاست شورا می‌خواهم که این مسئله در کمیسیو نهای تخصصی یعنی کمیسیون معماری، سلامت وحقوقی مورد بررسی قرار گیرد و سپس به قوه قضاییه پاسخ داده شود.

وی همچنین به طرح مجلس شورای اسلامی در مورد مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: از ۱۵ سال پیش تاکنون به هر نحوی فعالیت‌هایی در جهت محدودیت شورا صورت گرفت و من توصیه می‌کنم که در بررسی این طرح‌ها مصالح و اختیارات شورا رعایت شود.

معصومه آباد نیز به شرکت خود به نمایندگی از شورای شهر تهران در کنفرانس مترو پلیس هند اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس دریاچه شهدای خلیج فارس مطرح و مورد بررسی و تقدیر قرار گرفت من هم در این کنفرانس دو سخنرانی را انجام دادم.

در ادامه دوستی با اشاره به بازدید از آسایشگاه کهریزک اظهار کرد: امیدوارم شهرداری و شورای شهر بتوانند خدماتی را در این آسایشگاه انجام بدهند.

احمد دنیا مالی نیز گفت: ما در هفته دو جلسه سه ساعته را برگزار می‌کنیم که در واقع تبدیل به دو جلسه دو و نیم ساعته می‌شود درست است که برگزاری برخی مراسم‌ها در صحن شورای شهر اقدام خوبی است اما سبب می‌شود که فرصت کافی برای بحث‌های اصلی و بررسی طرح‌ها و لوایح نداشته باشیم این مسئله را نیز باید در نظر گرفت که اعضا نسبت به دوره قبل تنها نیمی فرصت صحبت و اظهار نظر را دارند زیرا تعداد اعضای شورا دو برابر شده است.

وی ادامه داد: با پنج ساعت در هفته به جایی نمی‌رسیم هر چند که کار اصلی در کمیسیون‌ها است اما اصالت کار در شورا و صحن دنبال می‌شود بنابراین پیشنهاد می‌کنم که یک بعد از ظهر را برای مناسبت‌ها بگذاریم و دو روز دیگر را برای بررسی طرح‌ها و لوایح اختصاص دهیم.

سروری در ادامه این جلسه بر مسئله بوستان مادر تاکید کرد و افزود: این مسئله نباید بیش از این ادامه پیدا کند و باید هر چه سریع‌تر به طور کامل مطرح و ابهامات آن برطرف شود.

رئیس شورای شهر نیز پاسخ داد: احتمالا یکشنبه هفته آینده این مسئله بررسی خواهد شد.
در ادامه این جلسه اقبال شاکری به بررسی در یاچه شهدای خلیج فارس در کنفرانس‌های بین المللی و مطرح شدن پروژه‌های صد ر و نیایش در انجمن‌های تخصصی و بین المللی شهرسازی اشاره کرد وگفت: برای اولین بار است که دستاوردهای کشور در این گونه موارد در مجامع بین المللی مطرح می‌شود.

وی همچنین به حوادثرخ داده در متروی تهران در دو سه هفته گذشته اشاره کرد و افزود: شب گذشته متروی خط یک تهران در تونل متوقف می‌شود و مسافران بدون تهویه در داخل تونل و تاریکی می‌مانند متاسفانه هیچ مدیریت صحیحی انجام نمی‌شود به طوری که حتی به مسافران اعلام نمی‌شود که وضعیت تحت کنترل قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز