خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار پایگاه جامع اطلاعات پژوهشی مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۹۹

تاکنون هیچ پایگاه اسنادی و اطلاعاتی مشترکی در حوزه علوم مرتبط با مدیریت شهری وجود نداشته و همین امر باعثشده بود پژوهشگران این حوزه در جستجوی فعالیت‌های پزوهشی دچار مشکل شوند.

پایگاه جامع اطلاعات پژوهشی مدیریت شهری با هدف ایجاد مرکزی برای دسترسی و هم‌افزایی فعالیت‌های علمی و پژوهشی و ایجاد بانک اطلاعات جامع و روزآمد با حضور مدیران توسعه و پژوهش کلان شهرهای کشور در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، علی فرهادی معاون علم و فناوری در جلسه افتتاحیه پایگاه جامع اطلاعات پژوهشی مدیریت شهری گفت: یکی از مهمترین آسیب‌های پژوهشی تکرار در پژوهش موضوعات واحد است که این امر باعثاتلاف و هدر رفت بسیاری از منابع پژوهشی می‌تواند باشد.

معاون علم و فناوری اظهار نمود: تاکنون هیچ پایگاه اسنادی و اطلاعاتی مشترکی در حوزه علوم مرتبط با مدیریت شهری وجود نداشته و همین امر باعثشده بود پژوهشگران این حوزه در جستجوی فعالیت‌های پزوهشی انجام یافته یا انجام نگرفته و هم چنین تکثر در پایگاه‌ها دچار مشکل شوند.

فرهادی تصریح کرد: در گذشته امکان ارزیابی طرح‌های پژوهشی وجود نداشت و دلیل این امر واضح و مبرهن است که در این خصوص بانک اطلاعاتی کامل و جامع به صورت متمرکز وجود نداشت.

وی در این خصوص خاطرنشان ساخت: اغلب پژوهش‌های مطالعاتی و تحقیقاتی مرتبط با حوزه مدیریت شهری که در یک شهر یا کلان شهر صورت گرفته بود قابلیت استفاده در شهرهای مشابه را داشت که به علت فقدان آگاهی و اطلاع از اقدامات یکدیگر شاهد عدم بهره‌مندی کافی و یا تکرار در انجام مطالعات بودیم.

معاون علم و فناوری مرکز بیان نمود: این بانک که توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و عضویت کلان شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، قم، کرج، شیراز، اهواز، زاهدان و مشهد آغاز به کار کرده است یک پایگاه اطلاعات پژوهشی کامل از مجموعه پژوهش‌ها و مطالعات صورت گرفته در این شهر‌ها است و در آینده سایر کلانشهر‌ها و شهرهای بزرگ کشور نیز به عضویت آن در خواهند آمد.

فرهادی افزود: این پایگاه می‌تواند در آینده نزدیک به عنوان مرجع کاملی از فعالیت‌های پژوهشی مدیریت شهری در آید و علاقمندان به مباحثبتوانند از امکانات و ظرفیت‌های آن استفاده کنند..

لازم به ذکر است که علاقمندان به مباحثمدیریت شهری می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاعات پژوهشی مدیریت شهری کلانشهر‌ها به نشانیاینترنتیhttp: / / srdim. ir مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز