خبرگزاری کار ایران

عضو حقوقدان شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

فرمانداری باید به حضور همزمان رضازاده در شورا و فدراسیون ورود کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۳۵

ایشان بیش از یک سال عضو شورای کلان‌شهر تهران است و آرای ایشان چه در انتخابات هیات رئیسه سال گذشته و امسال شورا و چه در انتخاب شهردار تاثیرگذار بوده است.

عضو حقوقدان شورای شهر تهران معتقد است اگر نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و همچنین عضویت در هیئت رئیسه آن ملاک باشد، آقای رضازاده اصلا نمی‌توانسته عضو شورا شود.

علی صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عدم اظهار نظر مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در خصوص حضور همزمان حسین رضازاده در شورای شهر و فدراسیون وزنه برداری با این استدلال که تصمیم گیران افراد دیگری هستند، اظهار داشت: اگر قرار باشد در رابطه با این موضوع نهادی اقدامی انجام دهد، آن فرمانداری است که باید ورود کند، لذا از این جهت حرف آقای چمران درست است، علاوه بر آن ایشان نمی‌تواند در مورد نامه سازمان بازرسی راسا اقدامی انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در ‌‌نهایت این فرمانداری است که باید حکم را لغو کند، گفت: رئیس شورا بر اساس قانون نمی‌تواند در رابطه با این موضوع راسا اقدام کند و فقط می‌تواند کارهای اداری آن را اجرا کند.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: به لحاظ مدیریتی آقای چمران نمی‌تواند به عنوان رئیس شورا کاری انجام دهد یعنی نمی‌تواند نامه رئیس بازرسی را ملاک بگیرد و به فرمانداری نامه بدهد و بگوید که اتخاذ تصمیم کنند اما فرمانداری می‌تواند در این موضوع ورود کند.

وی افزود: به لحاظ حقوقی ملاکی که در مورد آقایان ساعی و دنیامالی مدنظر قرار گرفت در مورد آقای رضازاده نیز باید ملاک قرار گیرد، لذا به عقیده من این بحثاگر از نظر مدیریتی توجیهی داشته باشد به لحاظ حقوقی توجیهی ندارد.

عضو حقوقدان شورای شهر تهران در بررسی ابعاد حقوقی این موضوع، اظهار داشت: اگر ملاک نامه سازمان بازرسی کل کشور باشد، آقای رضازاده اصلا نمی‌توانسته عضو شورا شود چون در آن زمان که برای عضویت در شورا کاندید شده بود، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نیز بوده و باید استعفا می‌داده است این در حالی است که ایشان بیش از یک سال عضو شورای کلان‌شهر تهران است و آرای ایشان چه در انتخابات هیات رئیسه سال گذشته و امسال شورا و چه در انتخاب شهردار تاثیرگذار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز