خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

شورای شهر انحراف شهرداری از بودجه‌های تعیین شده را نخواهد پذیرفت

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۵۶

اکنون تنها ۱۶ میلیارد از عوارض ساختمان ها به آتش نشانی داده شده است، بنابراین تاکید می‌کنم که ما بودجه سال ۹۲ و امسال را ریال به ریال بررسی می‌کنیم و هیچ گونه انحراف از بودجه را نخواهیم پذیرفت.

یک عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: بودجه سال‌های ۹۲ و ۹۳ ریال به ریال بررسی می‌کنیم و برای شورا هیچگونه انحراف از بودجه تعیین شده پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درنود و نهمین جلسه شورای شهر تهران، احمد حکیمی‌پور در مورد اختصاص دو درصد عوارض ساختمان‌ها به سازمان آتش نشانی از سوی شهرداری گفت: این مبلغ معادل صد میلیارد تومان است، تاکنون تنها ۱۶ میلیارد از این مبلغ به آتش نشانی داده شده است، بنابراین تاکید می‌کنم که ما بودجه سال ۹۲ و امسال را ریال به ریال بررسی می‌کنیم و هیچ گونه انحراف از بودجه را نخواهیم پذیرفت.

قناعتی همچنین در تذکری دیگر به افزایش کرایه‌های تاکسی اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم که در بسیاری از موارد برخلاف آنچه شورا تصویب کرده، بازهم افزایش نرخ تاکسی‌ها اعمال می‌شود. همچنین پیک بادپا نیز افزایش قیمت داشته در حالی که شورا مصوبه‌ای را در این زمینه ارائه نداده است.

وی همچنین خواستار احداثپل عابر پیاده در جوار بوستان ولایت در جنب محله جوادیه شد و در ادامه به کمبود اعتبار طرح انتقال ترمینال شرق اشاره کرد و گفت: شهرداری باقی اعتبارات انتقال این ترمینال را پرداخت کند تا مشکلات ترافیکی این منطقه حل شود. همچنین جمع آوری زباله در محله جوادیه با وضعیت بدی روبرو است.

در ادامه جلسه شورای شهر گزارش رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در مورد پیشنهاد معرفی یک نماینده از شورا جهت عضویت در کمیته راهبردی موضوع تبصره ۱۱ بند «و» در ارتباط با انتقال بخشی از صنوف خاص و مشاغل مزاحم و آلاینده تهران به خاور شهر بررسی شد و براساس پیشنهاد رحمت الله حافظی یکی از کار‌شناسان شورا برای این کار معرفی شد اما در ‌‌نهایت این طرح در شورا رای نیاورد.

موضوع دیگری که در جلسه شورا مطرح شد موضوع انتقال بوستان ایرانیان از منطقه ۲۱ به ۱۹ بود؛ ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در این باره توضیح داد: این بوستان که قرار است در آن فعالیت‌های فرهنگی انجام شود و نمادهایی در رابطه با تمام استانهای کشور در آن قرار بگیر باید به دلیل نبود فضای مناسب از منطقه ۲۱ به منطقه ۱۹ انتقال پیدا کند که البته مسائلی در این زمینه از جمله نبود عدم تملک کامل فضای در نظر گرفته شده وجود دارد.

وی با بیان اینکه این مصوبه قرار بوده است شش ماه پس از طرح در شورا بررسی شود اما اکنون شش سال این مسئله طول کشیده است، اظ‌ها رکرد: امیدوارم که اعضای شورا به این انتقال رای بدهند. که در پایان این جلسه این طرح با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز