خبرگزاری کار ایران

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران:

گرمخانه‌ها در محل‌های خالی از سکنه راه‌اندازی شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۴۰۲

تعداد گرمخانه‌ها کافی نیست / اگر گرمخانه مشیریه ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر ظرفیت داشته باشد در زمستان این تعداد به ۱۲۰۰ نفر هم می‌رسد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از کمبود گرمخانه‌ها در تهران، گفت: این کمبود باعثشده تا گرمخانه‌ها بیش از ظرفیت خود پذیرای افراد باشند و همین امر موجی از نارضایتی را بین ساکنان آن مناطق ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، حسین طلا درباره وضعیت گرمخانه‌ها در تهران و پیگیری مجمع نمایندگان استان تهران نسبت به رفع معضلات معتادان این گرمخانه‌ها، افزود: دو گرمخانه عمده در منطقه مشیریه و غرب تهران وجود داشت و بر اساس بازدیدی که از این دو گرمخانه صورت گرفت متوجه شدیم به دلیل عدم کارآمدی لازم در مورد جمع‌آوری معتادان و طی کردن فرآیند مربوطه معضلاتی گریبان‌گیر این گرمخانه‌ها و ساکنان منطقه شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ‌ با یادآوری فرآیند چند مرحله‌ای ورود معتادان به گرمخانه‌ها، ادامه داد: روال معمول مبتنی بر آن است که اگر فرد معتادی بعد از چندبار ترک دوباره به سمت اعتیاد گرایش پیدا کند باید زندان برود که در اغلب موارد این امکان‌پذیر نیست زیرا امروزه در زندان‌های کشور جای خالی وجود ندارد و به همین سبب بازپروری معتادان متجاهر خیابانی که بر اساس قانون بازداشت شده‌اند به سمت مراکز کمپ فرستاده می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از سویی دیگر معتادانی که دارای بیماری ایدز و هپاتیت هستند نیز باید برای درمان به بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند و معتادانی که برای بار اول یا دوم به سمت اعتیاد گرایش پیدا کرده‌اند باید برای ترک اعتیاد جذب کمپ‌ها شوند.

وی درباره حضور بی‌خانمان‌ها و معتادان در گرمخانه‌ها، تاکید کرد: بر این اساس مازاد معتادانی که فرآیند مربوطه برای ترک را طی کرده‌اند جذب گرمخانه‌ها می‌شوند که متاسفانه گاهی بیش از حد ظرفیت، شاهد وجود افراد در گرمخانه‌ها هستیم به گونه‌ای که اگر گرمخانه مشیریه ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر ظرفیت داشته باشد در زمستان این تعداد به ۱۲۰۰ نفر هم می‌رسد.

طلا با بیان اینکه در گرمخانه‌ها اقداماتی اعم از آموزش مهارت کار به افراد صورت می‌گیرد، افزود: استحمام، غذای گرم یا انجام ورزش‌ از جمله خدماتی است که از سوی گرمخانه‌ها ارایه می‌شود اما به دلیل حجم بالایی از حضور افراد در این گرمخانه‌ها موجی از نارضایتی بین ساکنان مناطق ایجاد شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، ‌تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان تهران جلسات پی‌درپی برای تعیین تکلیف این گرمخانه‌ها با حضور مسئولان مربوطه برگزار کرد و حتی در زمان مدیر کل سابق اجتماعی استانداری تهران مصوباتی ارایه شد مبنی بر آنکه گرمخانه‌ها در محل‌های دیگر خالی از سکنه راه‌اندازی شوند و افراد معتاد نیز در این گرمخانه‌ها نباشند اما با جابه‌جایی مدیر کل اطلاعی از اجرای این مصوبات نداریم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید بر اینکه تعداد گرمخانه‌ها کافی نیست، گفت: قرار بود علاوه بر آنکه تعداد این مراکز افزایش یابد حجم ورودی به گرمخانه‌ها نیز کنترل و از ورود معتادان نیز جلوگیری شود، حال قرار است مجمع نمایندگان تهران این موضوع را پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز