خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

وضعیت حادثه دیدگان طوفان تهران مربوط به شهرداری نیست / هوا‌شناسی باید پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۷۰۴

حوادثطوفان اخیر تهران همانند حادثه اسکانیا به شهرداری تهران مربوط نمی‌شود / سازمانی که قصور کرده است باید رسیدگی‌های لازم را درمورد حادثه دیدگان انجام دهد.

دبیر کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان هوا‌شناسی مسئول وقوع حوادثطوفان اخیر تهران است ازهمین رو باید رسیدگی‌های لازم را درمورد حادثه دیدگان انجام دهد.

محمد میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد پیگیری وضعیت مصدوم شدگان و خانواده‌های کشته شدگان طوفان اخیر تهران گفت: حوادثطوفان اخیر تهران همانند حادثه اسکانیا آنقدر به شهرداری تهران مربوط نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حادثه اسکانیا مربوط به شهرداری تهران بود از همین رو در شورای شهر، شهرداری را ملزم کردیم تا وضعیت خانواده‌هایی حادثه دیده را پیگیری کند و تمام این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته میرزایی چون حوادثطوفان اخیر تهران به واسطه خدمات و تاسیسات شهری نبوده است این موضوع متوجه شهرداری تهران نیست.

وی تاکید کرد: به لحاظ قانونی بیمه تاسیسات شهری پاسخگوی افرادی است که به این واسطه متضرر شده‌اند، ازهمین رو اگر گزارشی موجود است که براساس آن افراد خسارت دیده مراجعه کرده‌اند و جواب نگرفته‌اند، در شورای شهر پیگیری می‌کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه سازمان هوا‌شناسی در مورد طوفان اخیر تهران اطلاع‌رسانی نکرده بود، افزود: سازمان هوا‌شناسی باید پاسخ دهد که چرا اطلاع‌رسانی نکرده بود زیرا در صورت اطلاع‌رسانی آن کارگری که بالای ساختمان بود به طور حتم پایین می‌آمد و حادثه‌ای متوجه او نمی‌شد، بنابراین مسئول وقوع حوادثسازمان هوا‌شناسی است.

وی خاطرنشان کرد: حالا که حادثه ای اتفاق افتاده و متاسفانه تعدادی فوت و مصدوم شده‌اند آن سازمانی که قصور کرده است باید بر اساس اخلاق رسیدگی‌های لازم را درمورد آنها انجام دهد و نسبت به افرادی که دچار مشکل شده اند، جوابگو باشد.

میرزایی به حادثه اسکانیا و اقدام شهرداری تهران اشاره کرد‌ و افزود: بعد از وقوع حادثه اسکانیا شهرداری تهران ستادی تشکیل داد و تمامی حادثه دیدگان را شناسایی و در حد توان به آن‌ها کمک کرد.

وی در واکنش به اظهارات یک مقام مسئول در سازمان هوا‌شناسی که «قبل از وقوع طوفان اعلام وزش باد شدید را به صورت اطلاعیه در وبسایت سازمان هوا‌شناسی قرار داده بودیم و اطلاع‌رسانی انجام شده بود»، گفت: مگر وبسایت سازمان هوا‌شناسی مرجع است و صبح تا شب مردم وبسایت این سازمان را مشاهده می‌کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه سازمان هوا‌شناسی باید موضوع را به صدا و سیما برای پخش ابلاغ می‌کرد، افزود: مردم از وقوع طوفان خبردار نبودند و در حالی که وسط خیابان بودند، گرفتار شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز