خبرگزاری کار ایران

درواکنش به ورود کمیسیون اصل ۹۰ به مساله بوستان مادران مطرح شد:

برخورد کمیسیون اصل ۹۰ با مسئله بوستان مادر احساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۱۷

طرح مسائل ابتدایی تهران در نهادهای فرادستی از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران کار درستی نیست / تاکید می کنم که ورود دستگاه های مختلف به مسائل این چنینی تنها باعثاتلاف وقت خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران با ابرازتاسف ازاینکه مشکل بوستان مادران به شکل کاملا غیر حرفه ای توسط برخی اعضای شورای شهر تهران به کمیسیون اصل ۹۰ کشیده شد، گفت: این کمیسیون نیز که وظیفه ذاتی آن رسیدگی به نحوه اجرای قوانین بالادستی است؛ به شکل کاملا احساسی به این مساله ورود کرد.

به گزارش ایلنا؛ اقبال شاکری با بیان این مطلب افزود: ورود کمیسیون اصل ۹۰ و همچنین شورای عالی شهر سازی به مساله بوستان مادران، نه تنها موازی کاری بود، بلکه ماهیت شورای شهر تهران به عنوان یک نهاد بالا دستی در اداره شهر تهران نادیده گرفته شد.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس داشتیم؛ متوجه شدیم که اعضای این کمیسیون به دلیل اطلاعات ناقصی که در اختیار داشتند، به شیوه ای کاملا احساسی و شتاب زده به این مساله ورود پیدا کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه طرح مسائل ابتدایی تهران در نهادهای فرادستی از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران کار درستی نیست، افزود: کار شوراها و نهادهای فرداستی مانند شورای عالی شهرسازی و معماری و مجلس رسیدگی به مسائل کلان شهرسازی و اجرای قوانین در کشور است. با توجه به ماهیت این نهادها طرح مسائل ابتدایی تهران در این نهادها که وظایف بزرگتری را برعهده دارند، کار درستی نیست.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران به عنوان یک نهاد فرادستی کار رسیدگی به اجرای قوانین و مقررات را در کلانشهر تهران دارد، ادامه داد: به عبارت دیگر شورای شهر تهران به عنوان یک مرکز تصمیم گیری وظیف رسیدگی به مشکلات شهر را برعهده دارند و باید به تمامی مسائل این شهر رسیدگی کنند.

شاکری با بیان اینکه ورود نهادهایی مانند شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون اصل ۹۰ نادید گرفتن شورای شهر تهران است، یادآور شد: با توجه به ماهیت قانونی شوراها این نهادهای فرادستی نمی توانند بدون نظر شورای شهر تهران به مسائل شهری ورود پیدا کنند مگر آنکه با به وجود آمدن یک مشکل عمومی و حاد لزوم ورود این نهادها را در حل مشکل اجباری کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکل ساخت و ساز در بوستان مادران نیز باید به طور کامل در شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: اگر این بدعت گذاشته شود که در صورت بروز هر مشکلی در مدیریت شهر تهران تمامی مجامع و نهادهای بالادستی بخواهد برای حل این مشکل ورود پیدا کنند، دیگر جایی برای نهادهای ناظر بر اجرای قوانین مانند قوه قضائیه باقی نخواهد ماند. در واقع شورای شهر تهران می تواند با بررسی این مشکل در صورتی که قوانین نادیده گرفته باشد، از ناظران و کارشناسان قوه قضائیه در حل این مشکل استفاده کند. کاری که در گذشته نیز برای حل مشکلات و مسائل تهران انجام می شد.

وی در پایان گفت: تاکید می کنم که ورود دستگاه های مختلف به مسائل این چنینی تنها باعثاتلاف وقت خواهد شد. موازی کاری در حل مسائل شهر تهران از سوی دستگاه های محتلف آن هم در شرایطی که این شهر شورای شهر دارد، کار درستی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز