خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهرتهران در گفت‌وگو با ایلنا:

بودجه شهرداری کفاف نوسازی اتوبوس‌های فرسوده را نمی‌دهد / دولت ورود پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۸۴

این نگرانی درباره روند پیشرفت مترو و بافت‌های فرسوده هم وجوددارد / اتوبوس‌های خارج از استاندارد آثار خود را در آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌گذارد.

عضو شورای اسلامی شهرتهران گفت: بودجه شهرداری کفاف نوسازی اتوبوس‌های فرسوده را نمی‌دهد.

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درمورد فرسوده بودن ۲۵۰۰ اتوبوس گفت: برخی تصمیم‌گیری‌ها در مورد تهران به عنوان پایتخت نیازمند این است که دولت ورود پیدا کند و در جلسه‌ای که در خدمت رئیس جمهور بودیم این موضوع مطرح شد.

وی تصریح کرد: درغیراین صورت بودجه شهرداری کفاف نمی دهد تا بتواند اتوبوس های فرسوده را نوسازی کند، البته این نگرانی درباره روند پیشرفت مترو و بافت‌های فرسوده هم وجوددارد از همین رو یک عزم افزون‌تری از بودجه شهرداری می‌طلبد.

شاکری با اشاره به اینکه مقررشده است کمیسیون مشترکی شکل بگیرد و دولت آن مقداری را که می‌تواند کمک کند، افزود: البته در جلسه‌ای وزیر نفت برقی و هیدریلی شدن ناوگان تهران؛ اتوبوس ها، خودروها وحتی موتورها را مطرح کردند اما هنوز گزارش این جلسه مشترک و عملیاتی شدن آن برای ما نیامده است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی اتوبوس‌های فرسوده سال‌های طولانی زمان می برد، افزود: اتوبوس‌های خارج از استاندارد آثار خود را در آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌گذارد.

شاکری همچنین به ناامن بودن برخی ساختمان‌ها در تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌ها از نظر ایمنی و تامین امنیت برای ساکنان دچار مشکل هستند همانند ساختمان پلاسکو و یا ساختمان خیابان جمهوری که دچار آتش‌سوزی شدند.

وی با تاکیدبراینکه بسیاری از ساختمان‌ها هستند که استانداردهای ایمنی را رعایت نکرده اند، افزود: اگر به لحاظ قانونی این ساختمان‌ها بخواهند تعطیل شوند موج اجتماعی را ایجاد خواهد کرد از همین رو باید با تدبیر این کار انجام شود تا جامعه دچار بحران نشود که البته این مستلزم همکاری دستگاه‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز