خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا:

شهرداری در پروژه ایران زمین تخلف نکرد / سند دارید رو کنید

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۶۳

«شهرداری تهران تسهیلاتی خارج از قانون به فردی نداده است. اگر سندی وجود دارد که خارج از قانون امتیازاتی به فرد یا سرمایه‌گذار ارائه شده است بهتر است به شورا ارسال شود.»

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذارن خارج از ضوابط عمل نکرده است، گفت: ‌ آنچه در مورد پروژه ایران زمین دیده شد، خلاف نبود.

مرتضی طلایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که شفافیت مالی شهرداری تهران را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار کرد: از سال ۹۱ که حسابرسی و تفریغ بودجه صورت گرفته است هیچ مورد خروج از مقررات مالی از مسائل شهرداری تهران گزارش نشده است و اگر کسی مستندی مبنی بر خلاف این گفته در اختیار دارد به دستگاه‌های ذی‌ربط و هیات رئیسه شورای شهر ارجاع دهد تا رسیدگی شود و که در غیر این صورت آن فرد کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه این صحبت‌ها بیش از آنکه بیان‌کننده یک واقعیت باشد بیشتر کاربرد خاص دارد، تصریح کرد: اگر خلاف مالی صورت گیرد و اعضا بدانند و گزارش ندهند وظیفه قانونی خود را انجام نداده‌اند. حرف بصورت پراکنده زیاد عنوان می‌شود اما وقتی قرار باشد تبدیل به سندی برای پیگیری شود، ماحصلی ندارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شهرداری با افرادی وارد سرمایه‌گذاری و مذاکره شده که قانون مجرم بودن آن را اثبات کرده است از سویی در برابر ورود به سرمایه‌گذاری تسهیلاتی توام با تخلف به فرد سرمایه‌گذار ارائه کرده است، آیا این تخلف نیست، گفت: شهرداری به دنبال سرمایه‌گذار برای کار کردن و فعالیت در شهر است و فرد سرمایه‌گذار نیز به دنبال تسهیلات و امتیاز است و امر طبیعی است. ما باید یا اصل سرمایه گذار را نفی کنیم یا اینکه به دنبال رعایت قانون باشیم. اگر قانون ملاک عمل باشد هر کسی نمی تواند رانت‌خواری کند و امتیازی خارج از قانون دریافت کند.

وی ادامه داد: ما گزارشی مبنی بر تخلف مقرراتی و ضوابط مالی نداریم. فرضیات کلی وجود دارد که بیان می شود. اگر مستنداتی مبنی بر اینکه بابک زنجانی در توافق با شهرداری تهران خلافی داشته که این خلاف از سمت وی یا شهرداری بوده است ارائه تا در صحن علنی شورا پیگیری شود.

طلایی در پاسخ به این پرسش که «آیا پروژه ایران زمین در منطقه ۲ شهرداری تهران که در صحن علنی شورا مطرح شد خلافی خارج از توافقات قانونی نبوده است»، پاسخ داد: اینها خلاف نمی‌شود. سرمایه‌گذار در جایی سرمایه‌گذاری کرده است اما در مورد شخص بابک زنجانی و تخلفاتش باید بگویم که این فرد برای دولت نیز کار می کرده است و موارد مطرح شده درباره وی پس از توافقات با شهرداری بوده است. تا زمانی که خلافی احراز نشده باشد نمی‌توانیم قضاوت کنیم.

طلایی در واکنش به این سئوال که «آیا درآمدزایی شهرداری تهران و ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذار هیچ گاه خارج از ضوابط صورت نمی‌گیرد؟» اعلام کرد: من مطلقا این حرف را قبول ندارم و شهرداری تهران نیز تسهیلاتی خارج از قانون به فردی نداده است. اگر سندی وجود دارد که خارج از قانون امتیازاتی به فرد یا سرمایه‌گذار ارائه شده است بهتر است به شورا ارسال شود. این خلاف نیست که شهرداری در قالب تهاتر وارد سرمایه‌گذاری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز