خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا:

وظایف شهرداری در هنگام طوفان پیش‌بینی نشده بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۴۳۱

«شفافیت قانونی خادثه طوفان در حد اسکانیا نیست. در حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا کاملا همه چیز مشخص است که مقصر کیست. از این رو در فرآیندی کاملا مشخص به مسئله مشکلات مصدومین و فوت شدگان رسیدگی کردیم.»

رئیس شورای شهر تهران، گفت: در مورد حادثه طوفان تهران که منجر به مرگ و مصدومیت چند نفر ار شهروندان شد، موضوع کاملا روشن نیست که بتوانیم ورود جدی کنیم.

احمد مسجد جامعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه «آیا شورای شهر تهران برای مصدومان حادثه طوفان همانند حادثه آزادگان پیگیریهای لازم را در دستور کار خود دارد؟» اظهار کرد: قواعد و قوانین حادثه آزادگان با حادثه طوفان تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه اگر مصدومیت شهروندان در سطح شهر در شرایط عادی رخ دهد موضوع تفاوت دارد، تصریح کرد: برای سیل و زلزله قواعد خاصی پیش بینی شده و برای شهرداری‌ها نیز وظایفی تعیین شده است اما در مورد طوفان چنین چیزی پیش بینی نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حادثه طوفان ابهامی وجود دارد، تاکید کرد: از شهرداری تهران خواسته‌ایم میزان خسارات وارده را در این حادثه برآورد کند و پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه از کمیسیون سلامت شورا خواسته‌ایم برآوردی از میزان خسارت حادثه طوفان تهیه کند تا در قالب یک تبصره بودجه مورد نیاز تصویب شود، اعلام کرد: شفافیت قانونی خادثه طوفان در حد اسکانیا نیست. در حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا کاملا همه چیز مشخص است که مقصر کیست. از این رو در فرآیندی کاملا مشخص به مسئله مشکلات مصدومین و فوت شدگان رسیدگی کردیم.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورا در حادثه اسکانیا مسئولیت مستقیم داشت، افزود: به همین دلیل تا آخر نیز پیگیر این موضوع هستیم و حتی دیداری با مصدومان و خانواده فوت شدگان برگزار کردیم، اما در مورد حادثه طوفان تهران که منجر به مرگ و مصدومیت چند نفر ار شهروندان شد موضوع کاملا روشن نیست که بتوانیم ورود جدی کنیم.

وی با بیان اینکه به طور تصادفی با یکی از مصدومان حادثه طوفان برخورد داشتیم که اقدامات اولیه برای رسیدگی به وضعیت آن انجام شد، گفت: اگر به صورت موردی از مصدومان حادثه طوفان مطلع شویم قطعا کمیسیون سلامت وارد کار می شود در هر صورت منتظر نظر کمیسیون سلامت درباره حادثه طوفان هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز