خبرگزاری کار ایران

ایجاد باغ حریم‌ها برای حفاظت از حریم پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۹۳

«حریم باغ های شهر تهران دارای مسیرهای پیاده روی، مسیر سبز، دوچرخه سواری و کوهنوری هستند. می توانیم در این حریم باغ ها مسابقات جمعی دو را برگزار خواهیم کرد.»

مدیرکل حریم شهر تهران گفت: برای حفظ و صیانت از حریم شهر تهران «باغ حریم» ها با مشکارکت بخش خصوصی ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا، حسین خانلری با اعلام این خبر افزود: یکی از طرح هایی ه اداره کل حریم شهر تهراندر حال بررسی و مطالعه آن است، طرح حریم باغ است که یک طرح طبیعتگردی در حریم شهر تهران به شمار می رود.

حسین خانلری ادامه داد: در مطالعات جهانی ای که در مورد اجرای این طرح انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در کشورهای پیشرفته محیطی را برای آشنایی مردم باطبیعت در نظر می گیرند. در حال حاضر تورها تهرانگردی در شهر تهران و با همکاری شهرداری تهران در حال انجام است.

به گفته وی، طبیعت گردی تهران و در مجموع آشنایی مردم با طبیعت این کلانشهر مزیتی که دارد، این است که به حفظ حریم شهر تهران نیز کمک می کند. اداره کل حریم شهر تهران به دنبال این مساله است تا برای حضور مردم در حریم شهر و آشنایی با طبیعت تهران طرح حریم باغ را اجرا کنند.

مدیرکل حریم شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه مناطق ۱۳،۱۵ و ۲۲ شهر تهران آمادگی خودرا برای اجرای این طرح اعلام کرده اند، ادامه داد: حریم باغ های شهر تهران دارای مسیرهای پیاده روی، مسیر سبز، دوچرخه سواری و کوهنوری هستند. می توانیم در این حریم باغ ها مسابقات جمعی دو را برگزار خواهیم کرد.

خانلری در ادامه با تاکید بر اینکه ایجاد فضایی برای سلامت و بهداشت روح، جسم و روان در سنین مختلف با رویکرد انرژی پاک از دیگر ویژگی های حریم باغ هاست، بیان کرد: ایجاد دهکده سلامت برای شهروندان نیز در این طرح دیده شده است. همچنین امکان برگزاری جشنواره های شهری نیز در حریم باغ ها وجود دارد. ارائه تولیدات و محصولات کشاورزی به روش ارگانیک که مشکلی در محیط زیست محدوده به وجود نیاید از دیگر ویژگی های این طرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز