خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییر نام خیابان ظفر به خلیج فارس در دستور کار شورا قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۸۷

در صورت طی کردن فرایند قانونی خیابان ظفر را به خیابان خلیج فارس که سفارت امارات در آن قرار دارد، نامگذاری می‌کنیم.

ایلنا: رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران گفت: در صورت طی کردن فرایند قانونی خیابان ظفر را به خیابان خلیج فارس که سفارت امارات در آن قرار دارد، تغییر نام می‌دهیم.

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تغییر نام خیابان ظفر به خیابان خلیج فارس اظهار کرد: این خیابان یک بار به نام شهید دستجردی تغییر نام داده شد و اگر قرار باشد مجددا تغییر یابد باید ابتدا رضایت خانواده شهید جلب و سپس خیابانی را برای این منظور جانمایی کنیم.

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی در قالب پیامک، تلفن و مکاتبه با شورای شهر خواهان تغییر نام این خیابان به خلیج فارس هستند، تاکید کرد: براساس اسناد موجود این موضوع در دور سوم شورای شهر مطرح نشده است اما ما در ارتباط با این مسئله براساس درخواست شهروندان درکمیته نامگذاری صحبت‌هایی را داشته‌ایم که در صورت به نتیجه رسیدن و جلب رضایت خانواده شهید فرایند تغییر نام را انجام می‌دهیم.

این عضو شورای شهر تهران در واکنش به اینکه با این اقدام تمامی مراسلات پستی به سفارت امارات به آدرس خلیج فارس ارسال می‌شود، تاکید کرد: من نیز این موضوع راتایید می‌کنم اما باید مراحل به صورت قانونی انجام شود تا بتوانیم این تغییر نام را انجام دهیم.

شاکری همچنین در باره واکنش دولت به تغییر نام خیابان ظفر که سفارت امارات در آن و اقع شده است نیز گفت: با انجام فرایند قانونی مشکلی وجود ندارد ودولت نیز در مقابل قوانین و روابط بین المللی اگر خلاف قانونی صورت نگیرد واکنشی ندارد نظر من این است که دولت می تواند از این ظرفیت استفاده مثبت کند و با آن مخالف نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز