خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی در گفت و گو با ایلنا:

احتمالا امشب باز طوفانی می‌شود / اشتباه پیش‌‌بینی هوا در امریکا نیز رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۵۲۶

«این کارشناس هواشناسی در پاسخ به این پرسش که چرا در یک هفته گذشته بارها پیش بینی سازمان هواشناسی صحت نداشته است، گفت: جو قابل تغییر است البته اشتباه در پیش بینی هوا در کشورهای پیشرفته حتی آمریکا نیز رخ می‌دهد.»

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: ‌ امروز در تهران شاهد وزش شدید باد بودیم که این وزش شدید امشب در تهران تکرار خواهد شد.

امیرحسین نقشینه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه برای تهران امروز وزش باد شدید همراه با افزایش ابر‏، رعد و برق و رگبار پیش بینی شد، افزود: وزش باد شدید در تهران در ساعت اعلام شده رخ داد و پیش بینی می‌کنیم امشب نیز شاهد وزش باد شدید در تهران باشیم.

وی درباره اعلام طوفان در تهران توسط برخی از رسانه‌ها، گفت: این خبر توسط شبکه خبر زیرنویس شد که طوفان در تهران خبر خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی در ابتدا این نوع اطلاع رسانی شبکه خبر را نوعی شیطنت خبری عنوان کرد اما سپس با تغییر این گفته، تصحیح کرد: در واقع زیر نویس خبر توسط شبکه خبر درست بود. وزش شدید باد مترداف کلمه طوفان است اما شدت آن در مقایسه با طوفان هفته گذشته تفاوت داشت.

نقشینه با بیان اینکه امروز سرعت وزش باد در مرکز شهر تهران ۲۰ متر در ثانیه بود، تاکید کرد: ‌ سرعت وزش باد به صورت لحظه‌ای قابل تغییر است یعنی امکان دارد با وجود پیش بینی سازمان برای وقوع حادثه‌ای سرعت وزش باد کاهش یا افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در یک هفته گذشته بارها پیش بینی سازمان هواشناسی صحت نداشته است، گفت: جو قابل تغییر است البته اشتباه در پیش بینی هوا در کشورهای پیشرفته حتی آمریکا نیز رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه بسیاری از طوفان‌ها بصورت محلی شکل می‌گیرد، افزود: ‌ وقتی اعلام می‌شود که وزش شدید باد نمی‌توان به طور دقیق اعداد و ارقام اعلام کرد چرا که محیط آزمایشگاه نیست که بتوان به صورت دقیق این عدد را اعلام کرد. جو قابل تغییر است و شدت وزش باد نیز قابل تغییر است.

نقشینه با بیان اینکه فردا وضعیت تهران در شرایط ناسالم قرار دارد، گفت: ‌ روز سه شنبه هوای تهران در شرایط سالم قرار می‌گیرد اما عصر همان روز باز شاهد وزش شدید باد همراه با گرد و خاک خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز