خبرگزاری کار ایران

تندگویان در گفت و گو با ایلنا طرح کرد:

جذب سرمایه از شمال شهر برای نوسازی بافت های فرسوده جنوب

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۷۸۸

«می توان اعلام کرد که در مناطق بالای شهر تهران به شرطی مجوز ساخت و ساز می دهیم که در بافتهای فرسوده جنوب شهر تهران ساخت وساز شود. / طرح مسکن مهر عملاً نه تنها منجر به ساماندهی مسکن در تهران نشد که کاهش جمعیتی را نیز برای تهران نداشت.»

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکل اصلی ذر بافت های فرسوده در جنوب شهر است و نه در شمال شهر، گفت: قانون در این خصوص بقدر کفایت داریم اما به دلیل سیاست گذاری نادرست قدمی موثر در این زمنه انجام نشده است.

محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به طرح نواب در تهران گفت: این طرح هزار و یک ایراد دارد و موافق آن نیستم اما یک کار به این شکل در تهران در بافت های فرسوده انجام شد. اما در مقابل طرح مسکن مهر عملاً نه تنها منجر به ساماندهی مسکن در تهران نشد که کاهش جمعیتی را نیز برای تهران نداشت.

به گفته این عضو شورای شهز تهران حتی مسکن مهر جمعیت تهران راافزایش داد چرا که موجب هجوم جمعیت از سایر شهرستان ها به تهران شد.

وی گفت: اگر دولت با شهرداری تهران همکاری میکرد قطعاً به نتیجه بهتری دست می یافتیم اما آنچه امروز در شهر تهران دیده می شود وجود بافت های فرسوده ای است که به درستی از بافت های تاریخی تفکیک نشده اند.

تندگویان پیشنهاد کرد که علاوه بر تسهیلات موجود در بافت های فرسوده که در دور سوم شورای شهر تهران تصویب شد، باید شرایط به گونه ای باشد که هر فردی که در شمال تهران ساخت و ساز می کند در بافت های فرسوده جنوب شهر نیز بصورت اجباری سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: برای نمونه می توان اعلام کرد که در مناطق بالای شهر تهران به شرطی مجوز ساخت و ساز می دهیم که در بافتهای فرسوده جنوب شهر تهران ساخت وساز شود،

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز