خبرگزاری کار ایران

آیا شهرداری تهران مسئول پرداخت خسارت طوفان اخیر است!

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۲۹

«در حال حاضر شهردرای تکلیفی برای پرداخت خسارت ناشی از بلای طبیعی ندارد، صرفا در صورت اثبات تقصیر در انجام وظایف البته به تشخیص کارشناس انتخابی توسط دادگاه و به موجب حکم دادگاه مکلف به جبران است.»

به گفته اعضای شورای شهر تهران شهرداری تهران دیه و خسارت اخیر طوفان تهران را به شهروندان پرداخت کند و رئیس شورای شهر تهران از شهرداری خواسته است که در این باره شفاف سازی کند این در حالیست که معاون شهردار از نبود چارچوب مشخص برای این پرداخت خسارت و دیه افراد سخن می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس طوفان روز دوشنبه ۵ نفر از شهروندان تهرانی جان خود را از دست دادند و ۸۱ نفر نیز مصدوم شدند همچنین تعدادی زیادی از خودروها به دلیل افتادن درخت دچار خسارت شدند.

در همین راستا روز گذشته احمد دنیامالی در جلسه علنی شورای شهر تهران اعلام کرد: باید ارگان و نهادی پاسخگوی خسارات مردم باشد چند هزار درخت در این حادثه از بین رفته است. برخی خودروها نیز آسیب دیده باید مشخص شود این خسارات را چه کسی باید بر عهده بگیرد و دیه قربانیان چگونه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: بانک شهر با همکاری شهرداری در اینگونه حوادثغیر مترقبه بیمه شهروندان را برعهده بگیرد تا به صورت جمعی مصدومان و آسیب دیدگان خساراتشان جبران شود.

با این وجود احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران درباره این موضوع اعلام کرد: این خسارات قطعا باید پرداخت شود اما باید نحوه پرداخت خسارت به شهروندان شفاف شود که افرادی که جان خودرا از دست داده اند و یا آسیب دیده اند به چه صورت خسارت خود را دریافت کنند.

در همین راستا پیگیر نقطه نظر معاون برنامه ریزی شهرداری تهران شدیم که متاسفانه صلاحی در این زمینه پاسخ قابل قبولی را نداد و تنها گفت: باید بررسی دقیقی از نوع حوادث، میزان و نحوه پرداخت آن تعیین شود این موضوع بررسی خواهد شد.

رحمت‌اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درباره این موضوع با استناد به قوانین موجود به خبرنگار ایلنا اظهار کرد: ‌ در حال حاضر شهردرای تکلیفی برای پرداخت خسارت ناشی از بلای طبیعی ندارد، صرفا در صورت اثبات تقصیر در انجام وظایف البته به تشخیص کارشناس انتخابی توسط دادگاه و به موجب حکم دادگاه مکلف به جبران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز