خبرگزاری کار ایران

انتقاد اعضا از برنامه شهرداری تهران در ماه رمضان / وضع فرهنگی مترو افتضاح است

کد خبر : ۱۷۳۴۳۴

کسانی که برای برنامه های فرهنگی رمضان به برج میلاد یا باغ موزه دفاع مقدس می روند افراد دارا هستند و بهتر است اعتبارات به افراد فقیر اختصاص یابد.

اعضای شورای شهر تهران نبا انتقاد از برخی از برنامه‌های شهرداری تهران در ماه رمضان به ویژه در برج میلاد خواستار توجه بیشتر به افراد بی‌بضاعت در شهر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران فعالیت سازمانهای متولی در برگزاری برنامه های ماه رمضان در شهر تهران تشریح شد.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هر ساله در ماه رمضان توسط خیرین سفره اطعام پهن می شود، تصریح کرد: فعالیتهایی که در ماه رمضان به صورت فردی و اجتماعی صورت می گیرد، کار ارزشمندی است.

در ادامه معاون اجتماعی شهرداری تهران به تشریح برنامه های شهرداری در ماه رمضان پرداخت و گفت: همانند سنوات گذشته برنامه های متعددی داریم که البته بیشتر فعالیتها در جنوب شهر تهران برنامه ریزی شده است، همچنین قرار است برنامه تهران گردی با رویکرد مذهبی بعداز افطار تا سحر درتهران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۱.۵ میلیون نفر درماه رمضان در برج میلاد پذیرایی می شوند به برگزاری مسابقات جام رمضان اشاره کرد و گفت: امسال توزیع افطار ساده نیز در دستور کار قرار دارد.

در ادامه جلسه ضرغامی مدیر کل فرهنگ وارشاد استان تهران نیز نسبت به برگزاری بیست ودومین نمایشگاه قرآن که از ۲۵ شعبان آغاز و تا ۱۵ رمضان ادامه دارد توضیحاتی را به اعضا ارائه کرد.

پس از ارائه این گزارشها ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران شورا اظهار کرد: بسیاری از ساکنین جنوب شهر تهران مشکل تامین افطار و سحر خود را دارند بهتر است شهرداری تهران به جای برگزاری برنامه هایی همچون شب شیدایی با کمک شورایاران نیاز این افراد را تامین کنند.

وی صراحتا اعلام کرد: کسانی که برای برنامه های فرهنگی رمضان به برج میلاد یا باغ موزه دفاع مقدس می روند افراد دارا هستند و بهتر است اعتبارات به افراد فقیر اختصاص یابد.

طلایی نائب رئیس شورا نیز در این باره خواستار ایجاد فضایی متناسب با ماه رمضان در شهر تهران شد و اعلام کرد: بهتر است در کنار تمامی فعالیتها در کنار کمیت به کیفیت نیز توجه شود و در برنامه ریزی ها جهت گیری لازم برای فعالیتهای قرآنی مد نظر قرار گیرد.

مجتبی شاکری دیگر عضو شورا نیز با انتقاد از برگزاری برنامه های فرهنگی شهرداری در برج میلاد، اظهار کرد: بهتر است هزینه هایی که قرار است در برج میلاد انجام شود را به فقرا تخصیص دهیم شورا خواستار تغییر رویکرد شهردرای در باره برنامه های ماه رمضان است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد نیازمند توسط مساجد فعال قابل شناسایی است و اینکه ما بخواهیم تعدادی را در برج جمع کنیم تا بیایند و غذایی را بخورند و بروند کار فرهنگی نیست.

این عضو شورای شهر تهران وضع فرهنگی مترو را افتضاح دانست و گفت: به هیچ وجه این وضعیت قابل دفاع نیست و تاثیر فرهنگی آن قابل رویت نیست.

وی گفت: شهرداری تهران با تمام فعالیتهای فرهنگی و قرآنی که داشته است چند نفر حافظ قرآن پرورش داده است؟

مختاباد نیز در این باره با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه شادی و نشاط است خواستار ایجاد فضایی شاد در شهر شد وگفت: این ادبیات درست نیست که بگوییم مردم فقیر هستند بهتر است در بیان این مطلب دقت شود. بسیاری از کسانی که میلیاردها تومان پول دارند روزه نمی گیرند اما برعکس افرادی که در تامین معاش خود مشکل دارند به این وظیفه شرعی پایبند هستند آنچه اهمیت دارد این است که کارها به سمت فرهنگ و مذهب حرکت کند.

محسن سرخو از شهرداری خواست در توزیع افطاری وشناسایی افراد فقیر از سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک گیرد.

غلامرضا انصاری دیگر عضو شورای شهر نیز در این باره با بیان اینکه ماه رمضان ماه نشاط است خواستار فرهنگ سازی مناسب در این ماه شد و گفت: بهتر است به جای اینکه بودجه خود را صرف فعالیتهایی در کنار بهزیستی وکمیته امداد هدر دهیم به بحثنشاط اجتماعی بپردازیم.

اسماعیل دوستی نیز با اشاره به اینکه شهرداری بهتر است برای پرسنل و خانواده های خود برنامه مناسبی داشته باشد گفت: شهرداری پرسنل خود را رها کرده است و به فعالیتهای فرهنگی آنها توجه نمی کند.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر نیز با بیان اینکه از ۲هزار مسجدی که در شهر تهران وجود دارد تنها یک چهارم آن کانون های فعال دارند تصریح کرد: بسیاری از مساجد مااز گذشته فعالیتهایی را در ماه رمضان دارند وباید تلاش کنیم این فعالیتها گسترش یابد.

وی همچنین خواهان ایجاد خاطره خوش از ماه رمضان برای مردم و نسل جوان شد و گفت: ما به لحاظ شادی در دنیا رتبه پایینی داریم وبهتراست اولویت بندی در برنامه های کمی و کیفی خود داشته باشیم.

رئیس شورا با اشاره به برنامه تهران گردی در ماه رمضان گفت: این اقدام بسیار خوب است و شهرداری می تواند از ظرفیت اعضای شورا در برنامه های خود در این ماه استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز