خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا طرح کرد:

بی‌توجهی شهرداری به معلولان در ساخت زیرگذر ولیعصر / ۵۰ درصد از فضای مترو مناسب معلولان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۰۰

«قطعا در ساخت زیر گذر انقلاب و هفت تیر به صورت جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود. / بلیت رایگانی که در اختیار معلولان قرار می گیرد مدت دار است و معلولان برای شارژ بلیتشان همواره با مشکل مواجه می‌شوند.»

یک عضو شورای شهر تهران که خود عضوی از جامعه معلولان کشور است گفت: بیش از ۵۰ درصد فضاهای مترو برای استفاده معلولان مناسب نیست.

علی صابری در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره عدم مناسب سازی فضاهای مترو و زیر گذر ها از جمله زیر گذر ولی عصر برای معلولان گفت: شهرداری تهران در ساخت زیر گذر ولیعصر به جامعه معلولان توجه خاصی نکرده است اما قطعا در ساخت زیر گذر انقلاب و هفت تیر به صورت جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود تا زیر گذر ها و فضاهای مترو برای استفاده معلولان مناسب باشد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه به موضوع شارژ موقت بلیت‌های رایگان معلولان اشاره کرد و گفت: یک معلول، معلولیتش دائمی است و باید خدمات ارائه شده به آن فرد نیز دائمی باشد.

وی با اشاره به دعواهای گذشته سازمان بهزیستی با شهرداری تهران در این مورد، گفت: امیدوارم این بار میان این دو نهاد همراهی ایجاد شود تا صدور بلیت الکترونیک مترو معلولان با مشکل مواجه نشوند و کارتهای دائم برای آنها صادر شود نه مدت دار.

صابری درباره مشکلات ایجاد شده در شارژ کارت مترو برای معلولان، اظهار کرد: در برنامه بودجه سال ۹۳ اعلام شد که در سال جاری نظام یکپارچه بلیت مترو عملیاتی شود، متاسفانه آنچه که مشخص شده این است که معلولان در استفاده رایگان از مترو به واسطه عدم صدور بلیتشان با مشکل مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه معلولان و جانبازان بالای ۲۵ درصد باید از حمل و نقل عمومی رایگان استفاده کنند، ادامه داد: با الکترونیکی شدن شارژ کارتها بسیاری از معلولان موفق به دریافت این کارت رایگان نشدند و حتی ۵ هزار تومان هزینه ثبت نام به آنها باز گردانده نشده است.

این عضو شورای شهر تهران که خود نیز از ناحیه چشم دچار معلولیت است، اعلام کرد: متاسفانه بلیت رایگانی که در اختیار معلولان قرار می گیرد مدت دار است و معلولان برای شارژ بلیتشان همواره با مشکل مواجه می شوند. پیش از این افراد معلول با حضور برای دریافت کارت متروی شان به راحتی کارتشان را شارژ می کردند اما با الکترونیکی شدن این کارتها مشکلات عدیده ای پیش آمده است.

صابری با بیان اینکه ما از شهرداری تهران می خواهیم همکاری صمیمانه تری با معلولان داشته باشند، تاکید کرد: متاسفانه سازمان بهزیستی وظایف خود را در این بخش به خوبی انجام نمی دهد و برخی موارد نیز اختلاف میان شهرداری با سازمان بهزیستی موجب شده است که معلولان در استفاده از خدمات شهروندی با مشکل مواجه شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که بتواند مشکلات موجود را حل و فصل کند و گفت: سازمان بهزیستی برای شناسایی معلولان برنامه جدیدی را در دست اجرا دارد، مخالفتی با آن ندارم اما در خواست می کنم که این موضوع سریعتر انجام شود و شهرداری تهران نیز همکاری بیشتری با جامعه معلولان داشته باشد تا بلیت های الکترونیکی برای این افراد بدون مشکل صادر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز