خبرگزاری کار ایران

تکمیل بزرگراه دولت آباد در اولویت شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۲۲۳

طول بزرگراه دولت آباد ۴ هزار و ۴۷۰ متر است که ضمن برقراری ارتباط مستقیم بزرگراه امام رضا(ع) با بزرگراه آزادگان، از ترافیک روز افزون میدان بسیج کاسته و شرایط برقراری ارتباط بزرگراه شهید شوشتری(محور کمکی بزرگراه بسیج) با محور کمربندی جنوب پایتخت را فراهم می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از در اولویت قرار گرفتن عملیات تکمیل بزرگراه دولت آباد در سال جاری خبر داد و گفت: با این اتفاق، رینگ بزرگراهی پایتخت کامل‌تر می‌شود و امیدواریم با فعالیت گسترده‌ای که در جهت رفع معارضات ملکی در بخش باقی مانده بزرگراه نیاز است، امکان تکمیل و بهره برداری از این بزرگراه راهبردی فراهم شود.

به گزارش ایلنا، مازیار حسینی با اشاره به طرح بزرگراه دولت آباد(بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار) گفت: طول این بزرگراه ۴ هزار و ۴۷۰ متر است که ضمن برقراری ارتباط مستقیم بزرگراه امام رضا(ع) با بزرگراه آزادگان، از ترافیک روز افزون میدان بسیج کاسته و شرایط برقراری ارتباط بزرگراه شهید شوشتری(محور کمکی بزرگراه بسیج) با محور کمربندی جنوب پایتخت را فراهم می‌کند.

به گفته وی، مسیر این بزرگراه از بزرگراه آزادگان آغاز می‌شود و با بزرگراههای آزادگان، امام علی(ع) و امام رضا(ع) دارای تقاطع غیرهمسطح است. این بزرگراه پس از عبور از شمال شهرک دولت آباد و جنوب مشیریه، در ‌‌نهایت در سه راه کارخانه سیمان به بزرگراه امام رضا(ع) می‌رسد.

حسینی ادامه داد: عملیات اجرایی این بزرگراه در بخش حد فاصل بزرگراه آزادگان تا تقاطع بزرگراه امام علی(ع) از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و حتی عملیات روکش آسفالت آن نیز به انجام رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از معارضان ملکی به عنوان موانع جدی پیش روی این بزرگراه یاد کرد و گفت: از آنجا که این بزرگراه از شهرک مشیریه عبور می‌کند، بیش از ۱۵۰ هزارم‌تر مربع معارض ملکی دارد که بخش عمده این معارضان را املاک مسکونی تشکیل می‌دهد.

به گفته حسینی، ۵۴۰ پلاک مسکونی در پوسته بزرگراه دولت آباد قرار دارد که باید آزاد سازی شود. هم اکنون مناطق ۱۵ و ۲۰ شهرداری و سازمان املاک و مستغلات در حال توافق رفع معارضان بوده و موفق به آزاد سازی ۳۰ هزار متر مربع از معارضان شده‌اند. در حال حاضر تنها ۴۷۰ پلاک مسکونی باقی مانده است که با تملک آن‌ها و تحویل عرصه، عملیات اجرایی ساخت بزرگراه به سرعت به سرانجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز