خبرگزاری کار ایران

حسین طلا در گفتگو با ایلنا:

ایجاد دفاتر نمایندگی فرمانداری در مناطق تهران مجددا کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۲۰

به شکل فعلی شهر تهران قابل مدیریت نیست. مدیریت الزامات و مقتضیات سیاسی، امنیتی، اجتماعی، ‌خدماتی و غیره دارد / هر دستگاهی طبق قانون وظایفی دارداما براساس قانون مدیریت شهری برای شهرداری ها تعریف نشده است.

ایلنا: نماینده مردم در مجلس گفت: ایجاد ۲۲ دفتر نمایندگی فرمانداری‌ها در تهران مجدداً در وزارت کشور کلید خورده است و به زودی الگوی مناسب و قابل اجرای آن در تهران ارائه می‌شود.

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه به دنبال ایجاد ۲۲ نمایندگی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران هستیم اظهار کرد: قرار نیست هر منطقه فرمانداری داشته باشیم بلکه ۲۲ نماینده فرمانداری در مناطق به منظور حل مشکلات حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مشکلات تهران با خرد کردن و ساماندهی آن قابل حل است تصریح کرد: این موضوع ۱۵ سال است که مطرح شده است ولی هیچ‌گاه روال جدی آن طی نشد در دولت گذشته به این موضوع پرداخته شد و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شد حتی در شورای برگزاری استان نیز تصمیماتی گرفته شد اما نهایتا در دولت گذشته متوقف شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ایجاد ۲۲ دفتر نمایندگی فرمانداری در تهران مجددا در وزارت کشور مطرح شده است اعلام کرد: دو معاون عمرانی و سیاسی وزارت کشور پیگیر موضوع شده‌اند و جلسات متعددی نیز برای این منظور برگزار کرده‌اند تا به یک الگوی مناسب و قابل اجرا در تهران دست یابند.

طلا در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این موضوع به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: این سوال باید توسط مجریان پاسخ داده شود اما احساس می‌کنم همه دوستان به این نتیجه رسیده‌اند که به شکل فعلی شهر تهران قابل مدیریت نیست. مدیریت الزامات و مقتضیات سیاسی، امنیتی، اجتماعی، خدماتی و… دارد.

وی با طرح این سوال که آیا شهرداری مدیر سیاسی و ‌امنیتی است گفت: فرمانداری زیر نظر دولت است امورات شهر تهران توسط بیش از ۴۰ دستگاه در حال چرخیدن است یکی از این دستگاه‌ها شهرداری تهران است هر دستگاهی طبق قانون وظایفی دارد اما براساس قانون، مدیریت شهری برای شهرداری‌ها تعریف نشده است.

فرماندار اسبق تهران با اشاره به اینکه مدیریت آب، برق، ‌گاز و تلفن نمی‌تواند زیر نظر شهرداری تهران باشد افزود: براساس قانون شهرداری وظایف تعریف شده خود را دارد و باید خدمات مشخصی را ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز