خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

قصد استیضاح قالیباف را نداریم / اصولگرایان شورا عملکرد شهردار را بررسی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۴۰

بحثاسیتضاح شهردار آخرین راه حل و تندترین موضع شوراست. قبل از مطرح شدن اسیتضاح طرح سوال از شهردار باید جریان داشته باشد.

ایلنا: ‌ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، گفت: بنا نداریم که مدیریت را از شهردار جدید سلب کنیم و معتقدیم باید اعضای اصولگرای شورا که به شهردار رای داده‌اند خودشان نسبت به عملکرد شهردار اقدامات اولیه را انجام دهند.

احمد حکیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر این که وقت آن رسیده است عملکرد شهردار تهران ارزیابی شود، اظهار کرد: لازم است نسبت به نحوه اجرای مصوبات و این که تذکرات اعضا در طول ۴ دوره شورا چگونه عمل شده است و بازخورد آن به چه صورت بوده است، ارزیابی شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است هر شش ماه یک بار این ارزیابی از عملکرد شهردار و شهرداری تهران صورت گیرد، تصریح کرد: در دور گذشته این عملکرد در کمیسیون های مختلف انجام می شد اما با توچه به رویکرد جدید شورای شهر باید ارزیابی نیز به نوعی دیگر انجام شود.

حکیمی پور با بیان این که باید مشخص شود که چه قدر شهرداری تهران دیدگاه و نظرات شورا را در مصوبات به تصویب رسانده و عملیاتی کرده است در پاسخ به این پرسش که در صورت مطرح شدن بحثاستیضاح آیا شما با این اقدام همراه می‌شوید، اظهار کرد: بحثاسیتضاح آخرین راه حل و تندترین موضع شوراست. قبل از مطرح شدن اسیتضاح طرح سوال از شهردار باید جریان داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش آمده در طرح سوال از شهردار حل و فصل شود و شهردار پاسخ قانع کننده ای نسبت به سوالات پیش آمده ارائه کند. اگر پاسخ قانع کننده نبود مراحل دیگر مطرح شود.

حکیمی پور با اشاره به اینکه طرح سوال از شهردار توسط رحمت اله حافظی یکی از اعضای شورا مطرح شده است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۷۲ شهردار در یک فرصت زمانی تعیین شده موظف است پاسخ سوالات مطرح شده را بدهد.

وی با بیان این که شورا نباید به دنبال این وادی برود که شهردار را استیضاح کند، گفت: بنا نداریم که مدیریت را از شهردار جدید سلب کنیم و معتقدیم باید اعضای اصولگرای شورا که به شهردار رای داده‌اند خودشان نسبت به عملکرد شهردار اقدامات اولیه را انجام دهند ما تابع اکثریت هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز