خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران گذشت؛

تاسیس هلدینگ سازمان بازنشستگی شهرداری و تصویب بودجه / پیشنهاد توقف تجهیزات خطرناک ارم

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۰۱

بودجه سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران در جلسه امروز به تصویب رسید / اعضای شورای شهر تهران طی نامه ای از شهرداری تهران خواستند تا بررسی فنی و ایمنی تجهیزات این مجموعه دستگاههای آسیب زا متوقف شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با تصویب لایحه ای مبنی بر «اجازه گسترش فعالیت سرمایه گذاری و خرید سهام شرکت های سودآور بخش خصوصی توسط سازمان بازنشستگی شهرداری تهران» به این سازمان اجازه دادند سهام شرکت های سودآور شهرداری را خریداری و شرکت پشتیبانی مادر(هلدینگ) را تاسیس کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت تصویب این لایحه گفت: سازمان های مربوط به بازنشستگی در کشور، با درآمدزایی بیشتر خدمات بهتری را به بازنشستگان شان ارائه می دهند اما سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، به دلیل مصوبه سال ۸۷ شورا مبنی بر داشتن محدودیت برای تاسیس شرکت جدید؛ تاکنون نتوانسته در بخش های سودآور سرمایه گذاری کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه کمکی شهرداری به این سازمان در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان است؛ اظهار داشت: سازمان بازنشستگی باید در چهارچوب قانون برای مشارکت در پروژه های شهرداری، در مناقصات شهرداری شرکت کند.

وی افزود: با تاسیس شرکت هلدینگ وضع معیشت بازنشستگان شهرداری تهران بهبود می یابد به گونه ای که تا ۱۰ سال دیگر کمک های شهرداری به تدریج به این سازمان قطع می شود و بازنشستگان نیز از امکانات بهتری برخوردار می شوند.

رسیدگی به امور بازنشستگان واجب است

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به اینکه رسیدگی به امور بازنشستگان واجب است، گفت: کسانی که سالهای قبل بازنشسته شده اند اکنون نسبت به بازنشستگان اخیر از حقوق بسیار پایینی برخوردارند، بنابراین با توجه به مشکلات و هزینه های بالای درمانی آنها ما نباید از هرگونه خدمت به این قشر کوتاهی کنیم.

وی در ادامه افزود: فردای ما امروزی است که ما می خواهیم به بازنشستگان رای بدهیم بنابراین حق را ادا کنیم که بتوانیم در دو دنیا جوابگو باشیم.

به سازمان مجوز سرمایه گذاری داده شود

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه ما نسبت به کسانی که سالهای جوانی شان را در شهرداری سپری کرده اند وظیفه داریم، گفت: ما با این مصوبه تنها داریم ماده چهار اساسنامه خود سازمان بازنشستگی را دوباره تصویب می کنیم چرا که در آنجا صراحتا به آنها اجازه سرمایه گذاری داده شده است و ما تنها در تبصره برای آنها قید زمان می آوریم.

وی یاد آور شد: طبق بند ک مصوبه سال ۷۸ شورا، اجازه ایجاد شرکت جدید را نیز نداده ایم، بنابراین به نظرم داریم بجای کمک به سازمان آنها را محدود می کنیم.

کاشانی تاکید کرد: جهت حفظ منافع بازنشستگان، اجازه بدهید سازمان مجوز سرمایه گذاری داشته باشد.

سهام شرکت های سودآور خریداری شود

احمد دنیا مالی رییس کمیسیون عمران شورا ی شهر، گفت: آن چیزی که صندوق بازنشستگی پیشنهاد آورده بود با آنچه ما داریم تصویب می کنیم متفاوت است

وی افزود: یکی از مشکلات صندوق های بازنشستگی این است که پول ها را درست سرمایه گذاری نمی کنند و این گونه صندوق ها محلی می شود برای کسانی که از سرمایه مردم برای پرکردن جیب خودشان استفاده می کنند. بنابراین در ماده واحده باید تاکید کنیم که سهام شرکت های سودآور بخش خصوصی را بخرند که نتوانند جایی سرمایه گذاری کنند که ضرر داشته باشد.

در جریان بررسی این لایحه اسماعیل دوستی نیز بر توجیه اقتصادی داشتن امور سرمایه گذاری توسط سازمان بازنشستگی و همچنین خرید سهام شرکتهای سود آور تاکید کرد.

محسن سرخو نیز یاد آور شد: اگر سازمان بازنشستگی با سازوکار فعلی می توانست سرمایه گذاری کند که تا کنون این کار را انجام می داد. ما اگر اجازه تاسیس هولدینگ اختصاصی سرمایه گذاری را ندهیم این سازمان نمی تواند سودآور باشد.

بنابراین پیشنهاد می کنم در سطر آخر ماده واحده، تاسیس شرکت پشتیبانی مادر به منظور سرمایه گذاری توسط سازمان فوق بلامانع است، اضافه شود.

رحمت اله حافظی دیگر عضو شورا نیز در خصوص این موضوع گفت: سرمایه گذاری از دو منظر اشتباه است چراکه فرق سهام داری و بنگاه داری این است که سهام دار سود را آخر سال می گیرد و بنگاه دار باید بیش از ۵۰ درصد از سهام را داشته باشد بنابراین ما نباید اجازه بنگاه داری را بدهیم

غلامرضا انصاری نیز در ادامه گفت: تثویب سازمان بازنشستگی باید از اهداف اصلی ما باشد، اگر قرار است ارزش افزوده برای دارایی اعضای صندوق بازنشستگی ایجاد کنند باید اجازه همان بنگاه داری که آقای حافظی می گویند را به آنها بدهیم.

محمد مهدی تند گویان نیز با اشاره به اینکه تعریف هلدینگ با این چیزی که مطرح شده متفاوت است، گفت: هلدینگ یعنی ساماندهی شرکت ها و اگر قرار است ما سازمان بازنشستگی را به سمتی ببریم که وارد بورس شود باید حتما هلدینگ داشته باشند.

پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران نیز در مخالفت با این لایحه گفت: ما تکلیف این موضوع را باید یکبار برای همیشه روشن کنیم، یا می خواهیم به حمایت های خودمان از سازمان بازنشستگی ادامه دهیم و یا اینکه می خواهیم این سازمان را به یک مجموعه درآمد زا تبدیل کنیم.

وی یاد آور شد ما مجاز نیستیم از عوارضی که از مردم اخذ می شود به کارمندان حقوق بدهیم بنا براین باید از منابعی که در اختیار سازمان قرار می گیرد این مجموعه باید بتواند توانمندی بالایی پیدا کند تا کمک های شهرداری در طول چند سال قطع شود.

علیرضا دبیر نیز افزود: ما نباید اجازه تاسیس هلدینگ را به شهرداری بدهیم چرا که این باعثتاسیس شرکت های متعدد و خارج از کنترل شورای شهر می شود.

محسن سرخو نیز در ادامه اضافه کرد: همه سازمان های بازنشستگی در کشور برای سرمایه گذاری به شرکت هلدینگ نیاز دارند چرا که در سازمان های بازنشستگی افراد اقتصادی وجود ندارد و اگر شرکت ها مستقیم به سازمان متصل باشند ورشکسته می شوند اما هلدینگ مجموعه ای است که به سازمان بازنشستگی پاسخگو است و باید سود بدهد.

دادوش هاشمی معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران نیز در دفاع از این لایحه گفت: هدف این بود که در چند سال آینده سازمان بازنشستگی بالانده شود و محتاج به درآمدهای شهرداری نباشد. در سالهای گذشته شورا مصوبه ای را گذراند که سازمان بازنشتسگی اجازه نمی داد شرکت هلدینگ تاسیس کند. اما این سازمان نیاز دارد شرکت های با توجیه اقتصادی بالا ایجاد کند.

وی افزود: مدیر سازمان بازنشستگی نباید کار شرکت داری را انجام دهد باید خط و مشی لازم را از طریق هلدینگ به صورت تخصصی تعریف کند.

با تصویب طرحی دو فوریتی: شهرداری تهران موظف شد لایحه ساماندهی نماهای شهر تهران را ارائه کند

مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در توضیح این طرح، گفت: در سال گذشته شهرداری تهران را ملزم کردیم که لایحه ساماندهی نماسازی، سیما و منظر شهری را ارائه کند، و اکنون نیز به همت معاونت شهرسازی شهرداری تهران، این لایحه آماده شده است، اما گویا قرار نیست که به شورا ارائه شود چرا که می خواهند آن را مستقیم به کمیسیون ماده ۵ ارسال کنند.

چمران اضافه کرد، با توجه به اینکه این موضوع بخشی از طرح تفصیلی شهر تهران است،

بنابراین باید ابتدا در شورای شهر تهران بررسی و به تصویب برسد سپس برای تایید به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود.

چمران درخصوص فوریت طرح نیز به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی سیمای شهری اشاره کرد و افزود: همچنین ورود مصالح ساختمانی وارداتی به بازار و استفاده از معماری بیگانه و نیز عدم کنترل جدی شهرداری تهران در فرآیند صدور پروانه های ساختمانی درخصوص نماسازی، باعثشده تا این طرح به صورت دو فوریت ارائه شود.

در نهایت دو فوریت و اصل طرح به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

براساس این مصوبه شهرداری تهران مکلف شد، حداکثر ظرف مدت یک ماه لایحه ساماندهی(طراحی، کنترل و اجرای) نماهای شهر تهران را برای بررسی و تصویب به شورای شهر ارائه کند.

پیشنهاد توقف تجهیزات خطرناک ارم

در پایان این جلسه همچنین اعضای شورای شهر تهران طی نامه ای از شهرداری تهران خواستند تا پیرو سانحه بوجود آمده(شب جمعه ۱۹/۰۲ / ۹۳) در سیستم ترن هوایی، شهربازی پارک ارم که منجر به مصدومیت شدید سه نفر از شهروندان تهران شده است، تا بررسی فنی و ایمنی تجهیزات این مجموعه دستگاههای آسیب زا متوقف شوند.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نیز در تاکید مطلب فوق گفت: سال گذشته نیز متاسفانه در پی خرابی یکی دیگر از دستگاه های این مجموعه یکی از شهروندان تهرانی فوت کرد و این نشان می دهد که ظریب ایمنی این دستگاهها پایین است بنابراین پیشنهاد می دهم تا بررسی و استاندار سازی تجهیزات شهربازی این پارک، فعالیت این شهر بازی متوقف شود.

همچنین در این جلسه لایحه بودجه ۲۱سازمان ها و ۱۸شرکت وابسته به شهرداری تهران به تصویب رسید.

علیرضا دبیر - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بررسی لایحه بودجه سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران به بودجه کل این مجموعه ها از حیثدر امد و هزینه اشاره کرد و افزود:: بودجه سازمان ها و شرکت از حیثدر آمد حدود ۳ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان درآمد و از حیثهزینه ها و سایر مصارف نیز ۴ هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد که برنامه ها عین آن چیزی است که کمیسیون های مربوطه تصویب کرده اند.

علی رضا دبیر در ادامه به کمبود هایی که در برخی از شرکتها از نظر بودجه وجود دارد اشاره کرد و افزود: شرکت بهره برداری مترو بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، سازمان آتش نشانی ۳۶ میلیارد تومان، در سازمان عمران مناطق ۹ میلیارد تومان کمبود بودجه وجود دارد کهاز شهرداری خواسته شد در صورت لزوم این ارقام را در اصلاحیه بودجه لحاظ کند.

وی یادآور شد؛ شهرداری موظف است بودجه سازمان ها و شرکت ها را تا پایان اردیبهشت ماه ابلاغ کند و سازمان و شرکت ها باید کلیه فعالیت های خود را در این چهارچوب به انجام برسانند.

دبیر گفت: ما امسال وحدت رویه را در شرکت ها و سازمان ها رعایت کردیم تا همه ۲۰ درصد افزایش حقوق را داشته باشند. همچنین به شهرداری اجازه می دهیم کمبودهای بودجه سازمان آتش نشانی، سازمان عمران مناطق و شرکت بهره برداری مترو را از محل جابه جایی ردیف های مصوب بودجه عمومی شهرداری تهران تامین کند. از سوی دیگر در برنامه ۵ ساله سازمان آتش نشانی امسال باید ۶ ایستگاه آتش نشانی اضافه شود.

همچنین در این لایحه تاکید شده است که سازمان نوسازی موظف است معادل مبالغی که تحت عنوان کمک از شهرداری تهران دریافت می کند از املاک خود به شهرداری تهران منتقل کند.

سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورا با اعتراض به بررسی جداگانه بودجه سازمانها و شرکتها از بودجه کل شهرداری گفت: شهرداری نباید بودجه سازمان ها وشرکت ها را جداگانه بیاورد بنابراین تبصره ایی اضافه شود تا شهرداری بودجه سازمان ها و شرکت های وابسته را همراه بودجه کل به شورا ارائه دهد.

وی همچنین تعدیل نیروها تا سقف ۴ درصد اشاره کرد و افزود: برخی سازمانها و شرکتها اگر با افزایش نیرو مواجه هستند و یا با اجرای طرحهایی خصوصی سازی برخی از نیروهای مازاد به این مجموعه ها منتقل می شوند اما در بخش مترو با توجه به بهره برداری خطوط جدید تا ۳۰ کیلومتر در سال با کمبود نیرو هم مواجه خواهیم شد بنابراین این تبصره نباید برای چنین مجموعه هایی یکسان اجرا شود.

احمد حکیمی پور نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورا نیز گفت: من به عنوان عضو شورا فرصت بررسی بودجه را نداشته ام. ما اردیبهشت این را دریافت کرده ایم. آیا از سال آینده می توانیم مطمئن باشیم بودجه به موقع می رسد؟

حافظی رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز ضمن تشکر از رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خواستار بررسی بیشتر این لایحه شد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورا نیز تاکید کرد: خیلی از سازمان ها و شرکت ها درآمد اختصاصی دارند و بر اساس مصوبات هیات رییسه و آیین نامه معاملاتی هزینه می کنند. این در حالی است که این بخش از در آمد برای خودشان نیست باید قابل کنترل باشد. در دولت هم همینطور است و من پیشنهاد می کنم بخش درآمدهای اختصاصی شرکت ها و سازمان ها در بودجه دیده شود.

طلایی نایب رییس شورا نیز با یادآوری اینکه اردیبهشت در حال سپری شدن است و شرکت ها وسازمان ها در این دو ماه سال بلاتکیف بودند گفت: ضرورت دارد ما سریع تر این بودجه را تصویب کنیم و اگر پیشنهاداتی داریم آن را در طول سال اعمال و اصلاح کنیم. به واسطه بعضی از اشکالاتی که ممکن است وجود داشته باشد تصویب بودجه آنها را به تاخیر نیاندازیم.

علی صابری نیز در خصوص چگونگی بررسی این لایحه گفت: اگر درباره نیروها صحبتی دارید حتما به کمیسیون اعلام کنید. ما درآمدها را با جزئیات بررسی کرده ایم و این طور نیست که درآمدی را ندیده باشیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه این جلسه افزود: آنچه در برنامه دوم شهرداری در خصوص تعدیل نیروها پیشنها شده بود ۵ درصد کاهش نیروها بود که در نهایت آنرا به ۳ درصد کاهش دادیم اما بهد از بررسی مشخص شد به طور طبیعی در جریان بازنشستگی ۳ درصد از نیروهای شهرداری کاهش می یابد به این دلیل بود که ۴ درصد تعدیل را برای سازمانها و شرکتها در نظر گرفتیم.

دبیر گفت: بررسی بودجه شرکت ها وسازمان ها با بودجه اصلی پیشنهاد خوبی است. شهرداری طبق قانون تا انتهای دی ماه لایحه بودجه را ارائه کرده است. اگر روسای کمیسیون ها آمادگی اش را دارند می توانیم برای سال آینده بودجه شرکت ها را با بودجه عمومی شهرداری بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت ها و سازمان ها هیچ برنامه ای خارج از برنامه ۵ ساله شهرداری ندارند. این سازمان ها کارهای معاونت ها را انجام می دهند.

قالیباف شهردار تهران نیز که در جلسه حضور داشت اظهار داشت: شهرداری در چند مدل فعالیت می کند در وهله اول یا به صورت مستقیم ماموریت ها را اجرایی می کند و یا از طریق واگذاری به بخش خصوصی کارها به سرانجام می رساند و یا از طریق شرکتها و سازمانهای وابسته به خودش کار ها را پیگیری می کند که آنها نیز طبق قانون تجارت با سیستم درآمد و هزینه فعالیت می کنند.

وی افزود: اگر قرار باشد طبق قوانین شهرداری فعالیت کنند فلسفه این سازمان ها زیر سوال می رود. بودجه سازمان ها و شرکت های دولت گاهی از خود بودجه دولت بیشتر می شود، بر اساس قانون شهردار تهران رییس مجامع آنها است و شورا دارند و دو نفر از اعضای شورای آن نیز طبق اساس نامه به تایید وزارت کشور می رسد.

سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز یادآور شد بر اساس میزان اعتباری که در برنامه ۵ ساله شهرداری و در لایه سال ۹۳ دیده شده است نباید تعدیل نیروها در شرکت ها و سازمان ها به یک میزان باشد.

وی افزود: مشکل دیگری که در این لایحه وجود دارد که برخی سازمانها و شرکتها فقط ردیف بودجه ای شان عنوان شده است و فاقد هرگونه برنامه ایی هستند.

دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز افزود: بررسی ودبجه سازمان ها وشرکت ها حتی در دولت هم کار سختی است. معمولا ۲ یا ۳ آیتم را به مجلس بیشتر نمی آورند و آن هم همان درآمد و هزینه است. اما سازمان ها وشرکت های شهرداری کارشان چون عملیاتی است شورا باید در جزئیات آن وارد شود.

وی تاکید کرد: با همه زحماتی که آقای دبیر و همکارانشان کشیده اند یک اشکال اساسی وجود دارد پیشنهاد شهرداری منطبق بود با پیشنهادی که هنوز به تصویب شورا نرسیده بود حق این بود این لایحه به شهرداری برمی گشت تا با توجه به اصلاحاتی که در بودجه کلان داشتیم شهرداری بودجه سازمان ها و شرکت ها را اصلاح می کرد.

با همه سختی ها اگر همان مقطعی که بودجه را تصویب می کنیم بودجه سازمان ها وشر کت ها را تصویب کنیم در سال آینده بهتر است.

دنیامالی در ادامه با اشاره به منابع در امدی برخی شرکتها از تبلیغات محیطی گفت: در حوزه تبلیغات اعتقاد به گسترش حوزه در شهر تهران نداریم. با توجه به اغتشاش بصری و ایمنی در بزرگراه ها، می پذیریم که درآمدهای ما در حوزه زیباسازی از این بخش ثابت بماند مشروط به اینکه حجم آن کاهش پیدا کند.

درآمد تبلیغاتی چند سازمانی که ما با آنها کار می کنیم مانند شرکت واحد ۱۵ میلیاد تومان، مترو با این حجم ایستگاه ها ۸/۵ میلیارد تومان و سازمان زیباسازی ۱۰۰ میلیارد تومان است.

تناسبی بین فضا ها واختیاراتی که سازمان زیباسازی و مترو دارند با حجم درآمدشان در این بخش وجود ندارد. یا در بخش بازسازی اتوبوس ها، ۱۶ میلیارد تومان برای ۴۰۰ اتوبوس در نظر گرفته شده است یعنی برای هر اتوبوس ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است این هم باز تناسبی ندارد.

مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورا نیز یادآور شد: برای تسلط بر بودجه نیازمندیم شهرداری تهران بودجه را در برنامه اکسل به ما بدهد. آمارهای مختلفی که می خواهیم مقایسه ای بگیریم در این برنامه برای ما قابل عمل است. آیا این برنامه را شهرداری دارد.

قالیباف در پاسخ گفت: راههای دیگری برای ارائه برنامه ها وجود دارد.

وی افزود: برخی از این خدماتی که شهرداری در قالب شرکت ها وسازمان ها می دهد اگر شیوه خوبی است تمام خدمات شهرداری وارد این کانال شود.

دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز افزود: تبصره ها عین بودجه است و چیزی کم و زیاد نشده است. در تبصره هفت اشکالی وجود دارد. سازمان عمران مناطق درآمد هزینه ای نیست و فقط هزینه می کند. حتی حقوق پرسنل این سازمان را شهرداری مرکز پرداخت می کند. آقای قالیباف از شما می خواهم این شرکت را هم درآمد و هزینه ای کنیم.

دبیر نیز خاطر نشان کرد: بودجه شرکت ها و سازمان ها را ۱ بهمن به همه کمیسیون ها فرستاده ایم. این جمع بندی کمیسیون برنامه و بودجه است. بعضی از کمیسیون ها نظراتشان را داده اند برخی نه. من به تک تک روسای کمیسیون ها نامه زدم و از آنها خواستم نظرشان را اعلام کنند.

کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز افزود: بودجه سازمان ها و شرکت ها سالها است وجود دارد. سازمان ها وشرکت های اضافه را تعدیل کردیم شهرداری هم با این موضوع مشکل داشت. نزدیک ۵۰ شرکت منحل شدند اما این شرکت های باقی مانده و کار اجرایی می کنند. این شرکت ها فاقد و یا اصلاحیه بودجه ندارند و کلیات آن تایید شده است. اجازه بدهید کار جلو برود تا این بخش ها در اجرا دچار مشکل نشوند.

سالاری در این بین گفت: ما دلواپسیم.

کاشانی نیز با طنز و شوخی گفت: الهی قربان دل شما بروم.

قالیباف شهردار تهران افزود: اینکه چرا بودجه شرکت ها جداگانه بررسی می شود برای این است که ما می خواهیم ضوابط بودجه شهرداری را به شرکت ها تحمیل کنیم این کار غلط است.

وی افزود: بودجه سازمان ها وشرکت ها با هم فرستاده شده و همیشه این طوری بوده که این ها پشت سر هم تصویب می شده است. این به بودجه ما اضافه نمی شود. این بودجه ای است که بر اساس ماموریت های خودشان انجام می دهند.

شهردار تهران تصریح کرد: ما بر اساس آیین نامه و روال کارها را انجام می دهیم. جذب نیرو نداریم و بر اساس قوانین استخدامید ها و بازنشستگی ها اعمال می شود.

قلیباف گفت: مهم ترین بحثاین است آیا این شرکت ها در راستای ماموریت خودشان کار انجام می دهند؟ حسابرسی شرکت ها انجام می شود و من به عنوان رییس مجمع هم این موضوع را پیگری می کنم. هیچ هیات مدیره و شورای سازمانی حق ندارد آیین نامه حقوق جدید تصویب کند. اعلام کرده ایم که این ماموریت های ابلاغ شده را باید انجام دهند. حسابرس نیز همه این نکات را کنترل می کند.

شهردار تهران یادآور شد که در سالهای اخیر بیش از ۱۰۰ شرکت وابسته به شهرداری به ۴۹ شرکت تبدیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز