خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا:

می‌توانیم در سال ۵۰ کیلومتر مترو بسازیم / توسعه مترو با خرید توأمان تجهیزات

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۰۷

«همزمان با ساخت مترو باید سفارش های لازم برای تجهیزات راه اندازی آن همچون خرید واگن‌های قطار و پله‌های برقی صورت گیرد. / برای شورا آنچه اهمیت دارد میزان کارآمد بودن مترو است، اینکه روزانه چه تعداد مسافر جابجا می‌کند.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: ‌ همزمان با ساخت مترو باید سفارش های لازم برای تجهیزات راه اندازی مترو همچون خرید واگن‌های قطار و پله‌های برقی انجام شود.

احمد دنیامالی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه برای شورا توسعه حمل و نقل عمومی اهمیت دارد، گفت: ‌ الویت اصلی ما توسعه مترو است و در همین راستا باید ظرفیت متروی تهران دو برابر شود.

وی با اشاره به الزام ساخت سالانه ۳۰ کیلومتر مترو در تهران، اظهار کرد: در صورت مدیریت منابع ما توانمندی ساخت سالانه ۵۰ کیلومتر مترو را داریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توسعه زیربنایی مترو باید با بهره برداری همزمان آن به صورت موازی صورت گیرد، افزود: در همین راستا همزمان با ساخت مترو باید سفارش های لازم برای تجهیزات راه اندازی آن همچون خرید واگن‌های قطار و پله‌های برقی صورت گیرد.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، شورا تنها سیاست ساخت مترو را دنبال نمی‌کند، بلکه برای شورا آنچه اهمیت دارد میزان کارآمد بودن مترو است، اینکه روزانه چه تعداد مسافر جابجا می‌کند.

دنیامالی با اشاره به نقش دولت در توسعه حمل و نقل ریلی تاکید کرد: وفاق و همدلی میان دستگاه های دولتی و شهرداری تهران در مسیر توسعه حمل و نقل ریلی بسیار حائز اهمیت است اگر چه در سنوات گذشته این مهم به فراموشی سپرده شده بود اما حال که دولت خود به ضرورت توسعه مترو پی برده و پیشگام شده است باید از این فرصت استفاده مطلوب کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در تلاش است که شرایط اخذ فاینانس برای متروی تهران فراهم شود، گفت: شاید در سال جاری این فاینانس‌ها به مترو تزریق نشود اما قطعا با رویکرد کنونی سال ۹۴ سال طلایی تری برای ساخت و توسعه مترو خواهد بود چراکه شرایط در حال تغییر و بهبود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز