خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری؛

پاسخ قالیباف به اعتراض کارگران / چالش‌های کارگری در شهرداری به کم‌ترین حد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۰۵

«قالیباف با اشاره به درخواست کارگران مبنی بر همسان سازی حقوقشان بیان کرد: من مصوبه افزایش ۲۲ درصدی کارمندان را صادرنکرده ام اما دستور افزایش حقوق کارگران را ابلاغ کرده ام. / در این هنگام چند تن از کارگران حاضر در سالن اعتراض کردند و بیان داشتند که همسان‌سازی از جمله در حقوق اضافه کار و مسکن اعمال نشده است.»

شهردار تهران با بیان اینکه من افتخار دارم که برای قشر کارگر کار می‌کنم، ابراز داشت: من نمی گویم آنطور که لایق آنان است به آنها خدمت می شود ولی خدا را هم شاهد می گیرم که کم نگذاشته ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در مراسم تقدیر از نمایندگان کارگران شهرداری تهران که عصر امروز در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه کار هویت انسان و جامعه را شکل می دهد، گفت: ستون سعادت هر کشور کار است و رکن رکین کار هم کارگر است.

قالیباف افزود: چالشها و فراز و نشیب های کارگری در شهرداری کم نبوده است اما این چالشها به کمترین سطح خود رسیده است.

وی با اشاره به درخواست کارگران مبنی بر همسان سازی حقوقشان بیان کرد: من مصوبه افزایش ۲۲ درصدی کارمندان را صادرنکرده ام اما دستور افزایش حقوق کارگران را ابلاغ کرده ام.

در این هنگام چند تن از کارگران حاضر در سالن اعتراض کردند و بیان داشتند که همسان‌سازی از جمله در حقوق اضافه کار و مسکن اعمال نشده است. قالیباف در واکنش به اعتراض کارگران گفت: من دستور این افزایش حقوق را داده ام و می گویم این مخالف عدالت است که حقوق کسی که کار کرده و کسی که کار نکرده یکسان باشد و این حق شماست.

وی با بیان اینکه مدیران باید در فرهنگ جهادی اضافه کاری بکنند اما اضافه کار نگیرند، تصریح کرد: این برای پاسداشت عدالت و حرمت کارگر است و من گفته ام که برای برقراری عدالت و جلوگیری از رانت خواری باید مر قانون را مد نظر قرار دهیم واین را وظیفه خود می دانیم که به طبقه بندی مشاغل و همسان سازی رسیدگی کنیم.

قالیباف ادامه داد: اگر ما درشهر قولی می دهیم به پشتوانه کارگران عزیزی است که بی نام و نشان و مخلصانه تلاش می کنند.

شهردار تهران با اشاره به بازدیدهای سالهای قبل خود از مناطق تهران اضافه کرد: من وقتی سه سال پیش به بازرسی رفتم و کارگران خدمات شهری را می دیدند کارگری ۷۰ساله پیمانکاری که از نظر قانونی رسیدکی به آنها وظیفه ما نیست، دستش را نشان من داد و گفت ۶ ماه است که به مرخصی نرفته چرا که حقوقش را نداده اند و نمی تواند با دستان خالی به خانه برگردد اما امروز این حقوقها به دقت در زمان مقرر و به اندازه کافی داده می شود.

قالیباف در پایان با بیان اینکه هنوز از اسکان کارگری راضی نیست گفت: من از یک منطقه بازدید کرده ام و در آن منطقه هرچند که کارگران اکثرا ایرانی نبودنداما از آنها هم انسان هستند و ما از نظر معنوی مسئولیم و امیدوارم بتوانیم هر چه زودتر هم به آنها جواب بدهیم.

پس از پایان سخنان قالیباف با حضور وی، علیرضا محجوب، احمد مسجد جامعی و محسن سرخو از ۷ تن از نمایندگان کارگری شهرداری تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز