خبرگزاری کار ایران

عضو شورای قم در گفت و گو با ایلنا:

شورای شهر اراده کند می‌تواند بر عملکرد شهرداری نظارت کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۷۹

عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شورای شهر هر گاه اراده کند می تواند به سازمان های تابعه شهر و شهرداری نظارت کند.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شورای شهر هر گاه اراده کند می تواند به سازمان های تابعه شهرداری نظارت کند.

نعمت الله عواطف رستمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فرارسیدن روز شوراها اظهار داشت: چند وظیفه مشخص برای شوراها تعریف شده است که از آن جمله میتوان به قانون گذاری برای مدیریت شهری و همچنین نظارت بر امور شهر اشاره کرد.

وی در تشریح وظیفه شورای شهر برای نظارت بر امور شهری و کارهای شهرداری، گفت: این نظارت، نظارت عام است و نظارت خاص نیست؛ شورا می تواند بر اساس قانون ماده ۷۱ شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد و باید هم نظارت داشته باشد؛ شورای شهر هر گاه اراده کند می تواند به سازمان های تابعه شهر و شهرداری نظارت کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم، افزود: وظیفه قانون گذاری شورای شهر هم کاملا مشخص است و آن این که برنامه های کلان شهری در حوزه فضای سبز، ساخت و ساز و عمران شهری و… را تصویب و برای اجرا به شهردار ارائه می کند.

وی خاطرنشان کرد: البته در ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستاها، ۳۴ مورد وظایف و اختیارات برای شوراها در نظر گرفته شده که مهمترین آن ها همین دو مورد مذکور بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز