خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تهران:

شهرداری به بابک زنجانی بدهکار است / ارتفاع سرای دلگشا یک متر بیش از حد مجاز

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۴۳

«مالک مطالبات زیادی را از شهرداری تهران دارد و اگر شهرداری این کارهای را انجام دهد باز هم به زنجانی بدهکار است. / از آن جا که مالک در حبس است به لحاظ اجرای حقوق شهروندی شهردای تهران باید این اقدامات را انجام دهد.»

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران باید به دلیل در حبس بودن بابک زنجانی پروژه ایران زمین را تکمیل کند، گفت: ‌به لحاظ اجرای حقوق شهروندی شهردای تهران باید این اقدامات را انجام دهد. چرا که مالک مطالبات زیادی را از شهرداری تهران دارد و اگر شهرداری این کارهای را انجام دهد باز هم به زنجانی بدهکار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در نشست خبری امروز به تشریح عملکرد کمسیون معماری دو شهر سازی شورای شهر تهران پرداخت و در باره آخرین نتایج پروژه ایران زمین اظهار کرد: پس از تصمیم شورای عالی شهرسازی و تلاش شورا این پروژه به مراجع قضایی ارسال شد و در آن جا مالک ملزم به مقاوم سازی شد. همچنین بر اساس تصمیم مراجع قضایی مالک باید خسارت وارده را پرداخت کند.

وی با بیان این که بر اساس آخرین برآورد از حساب بانکی بابک زنجانی این حساب موجودی ندارد گفت: از آن جا که گود برداری این پروژه بسیار خطرناک است از این رو شهرداری تهران ملزم به پر کردن این گود برداری در بخشهایی شده است همچنین باید مطابق نقشه تا صفر صفر خیابان؛ پروژه اجرا شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با بیان این که با دستور دادستان بودجه مورد نیاز برای پرداخت خسارت به مردم و اجرای پروژه از محل بودجه ماده ۵۵ تامین خواهد شد تاکید کرد از آن جا که مالک در حبس است به لحاظ اجرای حقوق شهروندی شهردای تهران باید این اقدامات را انجام دهد. چرا که مالک مطالبات زیادی را از شهرداری تهران دارد واگر این کارهای را انجام دهد باز هم شهرداری به ز نجانی بدهکار است.

سالاری در باره پروژه اطلس مال نیز گفت: در این پروژه تنها دو طبقه زیر زمین تجاری بیش از حد مجاز صادر شده است. ما با سرمایه گذار خصوصی مشکلی نداریم و آن را مقصر نمی دانیم.

وی در پاسخ به این که آیا این ساختمان متعلق به سپاه پاسداران است گفت: اطلاع دقیقی ندارم.

سالاری در باره ساخت برج دو قلو در اطراف برج میلاد گفت: ساخت این دو برج متوقف شده است و اگر ساخت و سازی صورت گیرد باید مطابق با نقشه های جدید باشد.

وی در باره ساخت و ساز در اطراف دریاچه چیت گر نیز به خبرنگاران گفت: متاسفانه باید بگویم که نباید در محدوده منطقه ۲۲ بارگذاری مسکونی صورت می گرفت اما شورای معماری و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ مجوز ساخت و ساز را صادر کردند.

سالاری در باره ساخت و ساز در ار تفاع نیز گفت: در این زمینه مقام معظم رهبری تاکیدات لازم را فرموده اند، اما در شمال شرق تهران زمین ۵ هگتاری وجود دارد که در دولت گذشته با تصویب شورای معماری و شهرسازی به پیشنهاد وزارت جهاد و کشاورزی آماده ساخت و ساز است متاسفانه برای این پهنه طرح تفصیلی نیز لحاظ شده است اما خوشبختانه با تلاش بسیار ساخت و ساز در این منطقه مسکوت شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران با بیان این که ارتفاع در پروژه دلگشا در حریم کاخ گلستان سیزده متر اعلام شده است گفت: باید حد اکثر ارتفاع دوازده متر باشد که متاسفانه به ۱۳ متر رسیده است. معاون میراثفرهنگی طی نامه ای شهرداری تهران خواسته است که ما نع این کار شود و ما نیز مصرانه پیگیر این مسئله هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: دو فوریت طرح الحاق کلان شهر تهران به مجمع جهانی شهرهای اسلامی به شورا ارائه می شود.
وی با بیان این که بودجه حوزه شهر سازی در سال چندین برابر افزایش یافته است به طوری که یک درصد از کل بودجه برای ئاین موضوع تخصیص یافته است تصریح کرد در هفته آتی با تصویب نهایی نظام نامه جامع شهرسازی و معماری و ضوابط مربوط به نما شاهد ایجاد طرح نهایی سیما و منظر شهری خواهیم بود.

رئیس کمسیون معماری و شهر سازی با بیان این که معاونت شهرسازی در دوره گذشته از مسیر خود منحرف شده بود و تنها سیاست اخذ درآمد داشت کفت: در کمیسیون ماده ۵ شاهد تخلفاتی در طرح تفضیلی بوده ایم اما خوشبختانه در دور چهارم شورای شهر دیگر مصوبات غیر قانونی در کمسیون ماده ۵ به تصویب نمی رسد. که البته این موضوع با نظارت اجتماعی محقق شده است.

سالاری با بیان این که در طول دو سال گذشته از زمان ابلاغ طرح تفصیلی هزار و ۱۵۶ دستور العمل و بخش نامه مغایر با طرح تفصیلی ابلاغ شده است، گفت: با تلاش بسیار توانستیم این دستور عمل و بخشنامه ها را بی اثر کنیم. اما متاسفانه با مقابله تعدادی از شهرداران مناطق مواجه شدیم.

وی ادامه داد: این افراد سعی می کنند موضوع را به گونه ای به چالش بکشانند و این بخشنامه ها را احصاء کننددر حالی که مغایر با طرح تفصیلی شهر تهران است با این حال اگر مواردی از این دستور العملها برای شهروندان ضروری است با اصلاح آن مخالف نیست.

سالاری با بیان این که در سیانت از باغات شهر تهران به صورت جدی پای کار هستیم اعلام کرد هر شهروندی حتی قد یک درخت را گزارش کند با آن برخورد می کنیم دیگر امنیتی برای متخلفان قطع درختان و باغات وجود ندارد. حتی متخلفین شهری که با رانت مجوز گرفتند خواب راحت نخواهند داشت.

وی با بیان این که از بافتهای تاریخی و میراثفرهنگی شهر تهران به صورت جد حمایت می کنیم گفت: در مناطق ۱۲و۱۳ شهر تهران بافتهای بسیاری وحود دارد که باید حفظ شود. نگاه ما به این مناطق تغییر کرده است و معتقدیم باید بیشتر فضاهای موجود در این مناطق را پیاده راه کنیم

به گفته رئیس کمیسیون معماری شورای شهر از امسال تا پایان برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران هر سال ۲۰ درصد از طرحهای موضعی و و موضوعی شهر تهران محقق می شود.

سالاری همچنین درباره ساماندهی میدان امام خمینی نیز گفت: در ساماندهی این میدان علاوه بر بودجه میلیاردی که خود شهرداری تهران تخصیص داده است یک میلیارد تومان نیز توسط سازمان زیبا سازی اعتبار شده است این در حالی است که شورای شهر از آن بی اطلاع بود و حتی نماینده شهرداری نیز اطلاعاتی به شورا نداده بود.

وی در باره بافتهای فرسوده نیز گفت با وجود بخشش ۱۰۰ درصدی عوارض نوسازی از سوی مدیریت شهری متاسفانه روند نوسازی مناسب نیست اما امیدواریم با تعاملات سازمان نوسازی با دولت شاهد نوسازی بافتهای فرسوده باشیم و باید فضای رانت را برای ساخت و ساز در جنوب شهر فراهم سازیم تا سرمایه گذاری بخش خصوصی گرایش به سرمایه گذاری داشنهه باشد اگر قرار است اصافه طبقاتی به مالک داده شود تنها باید مناطق جنوبی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز