خبرگزاری کار ایران

سالاری در جلسه علنی امروز طرح کرد:

اعتراض عضو شورای تهران به بروز تخلفات در پروژه اطلس مال

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۴۶

نکته جالب در این پروژه تسهیلات ویژه‌ای است که به دلیل متراژ بالا در طرح تفصیلی برای موارد مشابه اعمال می‌شود حال سوال اینجاست که چگونه پرونده‌ای که پیش از ابلاغ طرح تفصیلی مجوز آن صادر شده است از تسهیلات طرح تفصیلی برخوردار می‌شود.

یک عضو شورای شهر تهران امروز در صحن علنی شورا اعلام کرد که در پروژه اطلس مال تخلفاتی در ساخت و ساز مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران بااشاره به جایگاه مجمع جهانی شهر‌های اسلامی از ریاست شورا خواست تا شرایطی فراهم شود که تهران نیز عضو این مجمع شود.

وی با اشاره به فعالیت کارگاه احصای مغایرتهای معماری و شهر سازی در مناطق مختلف شهر تهران، اعلام کرد: با احصای این مغایرت‌ها و دغدغه صیانت از طرح تفصیلی هزار و ۱۵۶ بخشنامه که مغایر با طرح تفصیلی شهر تهران بود لغو شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به برخی مقاومتهای جدی از سوی شهروندان نسبت به طرح تفصیلی، گفت: نگران این هستیم که به دلیل این مقاومت‌ها بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های لغو شده مجددا احصا شود.

سالاری با اشاره به اینکه برخی از پرونده‌ها در مساحت ۲۰۰و ۳۰۰متری با وجود حضورشان در پهنه حفاظت شده مجوز ساخت دریافت می‌کنند گفت: درخواست تغییر نقشه در این پرونده‌ها دارم.

وی درباره پروژه اطلس ما واقع در خیابان نیاوران جنب مرکز استراتژیک، اظهار کرد: در سال ۹۰ توافقنامه‌ای میان مالک این پروژه با شهرداری صورت گرفت پروانه ساخت این پروژه به تایید کمیسیون ماده ۵ نرسیده است اما براساس توافقات صورت گرفته تسهیلات ویژه‌ای را دریافت کرده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس طرح تفصیلی پروژه اطلس ما نباید به اینگونه ساخته شود گفت: نکته جالب در این پروژه تسهیلات ویژه‌ای است که به دلیل متراژ بالا در طرح تفصیلی برای موارد مشابه اعمال می‌شود حال سوال اینجاست که چگونه پرونده‌ای که پیش از ابلاغ طرح تفصیلی مجوز آن صادر شده است از تسهیلات طرح تفصیلی برخوردار می‌شود.

در ادامه جلسه احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر نیز درقالب تذکری نسبت به پرداخت عوارض ساختمانی گفت: قرار بود این عوارض از ابتدای اردیبهشت دریافت شود اما شاهد اجرای آن هستیم.

وی درباره اصلاح طرح تفصیلی نیز گفت: با اصلاح این طرح مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده است که تعداد آن‌ها بسیار است بهتر است در اصلاح طرح تفصیلی از دقت بیشتری برخوردار شویم.

اسماعیل دوستی نیز در این جلسه به خط بی‌آر تی امام علی اشاره کرد و گفت: به چند دلیل اساسی باید این خط جمع آوری شود نخست اینکه به دلیل غیر همسطح بودن و عدم دسترسی مردم به ایستگاه‌ها مشکلاتی به وجود آمده است همچنین این خط کمبود مسافر دارد.

وی ادامه داد: به دلیل حرکت خودر. و‌ها و شیب تند اختلالاتی در این مسیر به وجود می‌آید از سویی از اتوبوس‌های این خط برای سایر خطو ط درحال استفاده است به اعتقاد من باید این خط جمع آوری شود

دوستی همچنین به عدم حریم مشخص در منطقه ۱۹ انتقاد کرد و گفت: محله صالح آباد و شهرک رسالت در منطقه ۱۹ سال ها است از شهرداری خدماتی از قبیل آسفالت، جدول گذاری، جمع آوری آب های سطحی دریافت می کنند اما درآمدی به شهرداری نمی پردازند.

وی ادامه داد: شهرداری هیچ نظارتی بر ساخت و سازهای این محله ندارد. این مشکل در محله گلدسته، فیروزبهرام و شمس آباد در منطقه ۱۸ نیز وجود دارد که با مشخص حریم تهران این موضوع قابل رفع است.

وی از افزایش فاصله زمانی حرکت قطارها در متروی تهران گلایه کرد و گفت: باید هر دو دقیقه یک بار قطارها به ایستگاه ها بیایند اما به دلیل کمبود قطار شهری این زمان به ۴ دقیقه رسیده است.

دوستی از وزیر کشور و شهرداری تهران درخواست کرد درباره ترخیص واگن های خریداری شده و تحویل آن به شرکت بهره برداری مترو سریعتر اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز