خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

شهرداری نباید بنگاه سود آور باشد / الزام شهرداری به مصوبه مجلس درباره عصای سفید

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۳۸

نقشه ماهواره‌ای شهر تهران تهبه شود تا با این نقشه از روند ساخت و ساز و باغات شهر مطلع شویم. بدون شک با این نقشه‌ها نظارت بیشتری نسبت به شهر تهران و ساخت و سازهای آن خواهیم داشت.

یک عضو شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران گفت شهرداری نباید بنگاه سودآوری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مجتبی شاکری که خود از جامعه نابینایان است، به مصوبات هفته گذشته مجلس درباره ارزش گذاری به «عصای سفید» اشاره کرد و گفت: با توجه به این مصوبه شهرداری تهران وظایفی دارد که باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهد.

وی همچنین به مسئله نظارت در شورای شهر به عنوان یک دغدغه اشاره کرد و گفت: این دغدغه تمام اعضای شوراست اما نکته مهم این است که نمی‌توانیم تمام وقایع شهر را رصد کنیم و نیاز داریم سامانه‌ای برای رصد کامل شهر تهران ایجاد شود.

شاکری همچنین خواستار نقشه ماهواره‌ای از شهر تهران شد و گفت: با تهیه این نقشه از روند ساخت و ساز و باغات شهر مطلع خواهیم شد و بدون شک با این نقشه‌ها نظارت بیشتری خواهیم داشت از این رو از کمیسیون مربوطه می‌خواهیم نسبت به تهیه تصاویر ماهواره‌ای به متظور کنترل شهر تهران اقدام کند.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران، علی صابری، عضو شورای شهر تهران به زمینی واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران اگر ملکی را به منظور فضای سبز خریداری می‌کند نباید آن را تغییر کاربری بدهد این کار از نظر حقوقی ایراد دارد.

وی ادامه داد: معنایی ندارد که زمینی را که شهرداری برای فضای سبز ایجاد می‌کند به منظور دیگر بهره برداری کند. من به عنوان نماینده مردم در صورتی که این مسئله اثبات شود برخورد قانونی خواهم کرد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری نباید بنگاه سود آوری باشد، اعلام کرد: این مسئله بار حقوقی دارد و باید مالک از این موضوع مطلع شود تا در صورت نیاز ملک به مالک پس داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز