خبرگزاری کار ایران

حافظی و مختاباد در صحن شورای تهران:

کارخانه روغن قو را تعطیل کنید / انتقاد از پایتخت توسط یک مازندرانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۸۴

«حافظی: کارخانه روغن نباتی قو از سال ۷۳ قرار است تعطیل شود اما همچنان شاهد فعالیت آن هستیم. / مختاباد: در سریال پایتخت به مردم مازندران توهین شده است این در حالی است که سازمان فرهنگی و هنری از سازندگان این سریال تشکر می‌کند.»

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات زیست محیطی از استاندار خواست تا کارخانه روغن قو را تعطیل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت اله حافظی که پس از پایان سخنان استاندار تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران سخن می‌گفت، ضمن تشکر از وی به دلیل نگرش مثبت نسبت به سلامت مردم تهران اظهار کرد: کارخانه روغن نباتی قو واقع در ترمینال جنوب از سال ۷۳ قرار است تعطیل شود اما همچنان شاهد فعالیت آن هستیم.

وی با بیان اینکه در گام نخست قرار شد سه سال بعد این کارخانه تعطیل شود افزود: مالک این کارخانه جدول زمان بندی ده ساله‌ای را پیشنهاد کرد تا کارخانه را منتقل کند این درحالی است که پس از گذشت ده سال و رای شورای تامین استان مبنی بر پلمپ این کارخانه همچنان شاهد فعالیت آن هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در سال جاری به منظور کاهش آلودگی محیط زیست این کارخانه تعطیل شود.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: موضوع دیگری که نیاز به توجه دارد مسئله کودکان کار و خیابان است از این رو از استاندار می‌خواهیم که در شورای برنامه ریزی توسعه استان از مدیریت شهری برای حضور در این شورا دعوت شود.

حافظی با اشاره به اینکه با تشکیل ستاد سامان دهی اسکان غیر رسمی حاشیه نشینی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد تصریح کرد: ایجاد کارگروه مشترک میان شورا، شهرداری و استانداری می‌تواند زمینه ساز افزایش همکاری میان این سه نهاد شود.

انتقاد از سریال پایتخت

در جلسه امروز همچنین عبدالحسین مختاباد با بیان اینکه به عنوان یک مازندرانی از سریال پایتخت انتقاد می‌کنم گفت: در سریال پایتخت به مردم مازندران توهین شده است این در حالی است که سازمان فرهنگی و هنری از سازندگان این سریال تشکر می‌کند.

وی ادامه داد: من مخالف جک نیستم اما توهین نباید صورت گیرد. در مملکت ما حمایت از فرهنگ و هنر به صورت لفاظی است و کاریکاتورگونه است درحرف می‌گوییم هنرمند باید قدر بیند اما از هزاران بودجه یک درصد هم به هنرمندان داده نمی‌شود.

دولت طلب شهرداری را پرداخت کند

اسماعیل دوستی نیز در این جلسه با بیان اینکه قرار بود براساس مصوبه دولت اراضی اطراف دانشگاه تهران آزاد شود گفت: برای این کار از بانک جهانی نیز وام گرفته شد اما تنها ۳۰ درصد آن آزاد شده است که‌ای کاش این کار صورت نمی‌گرفت چرا که فضایی که ایجاد شده است در شأن دانشگاه تهران نیست.

وی همچنین از دولت خواست تا طلب شهرداری را پرداخت کند اظهار کرد: به نظرم باید توسط وزیر اقتصاد این موضوع حل و فصل شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت وساز در حریم تهران متولی خاص ندارد گفت: میان تهران و فرماندران اطراف تهران هماهنگی دقیقی برای حریم صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز