خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خبر داد؛

ورود ۴۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۸۷۵

شهروندان با ارسال پیام کوتاه حاوی کد مسیر و ایستگاه مورد نظر به شماره ۲۰۰۰۱۱۱ می‌توانند اطلاعات مربوط به ورود اتوبوس‌ به ایستگاهی که در آن قرار دارند را دریافت کنند.

ایلنا: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از ورود ۴۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، تشکری هاشمی معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اولین دست‏آورد احداثخطوط اتوبوس‌های تندرو افزایش سرعت جابه‏جایی شهروندان است، اظهار کرد: در سال جدید، ۳۴ کیلومتر خط جدید به خطوط اتوبوس‌های تندرو افزوده می‌شود و ضمن ایجاد زیرساخت‏ لازم به منظور ورود اتوبوس‏های برقی و هیبریدی، ۴۲۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در طرح جامع حمل ‌و نقل و ترافیک پایتخت، تقویت ناوگان اتوبوسرانی مورد تأکید قرار گرفته، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نوسازی ۵۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در اولویت برنامه‏های خود قرار داده‌ایم تا با کمک صنعتگران داخلی، این اتوبوس‌ها را بازسازی کرده و آن‌ها را به ناوگان اتوبوسرانی تهران باز گردانیم.

وی از تجهیز کامل ناوگان اتوبوسرانی تهران به تکنولوژی هوشمند به عنوان یکی از گام‌های مدیریت شهری بر پایه افق چشم‌انداز تعیین شده در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت خبر داد و اضافه کرد: تمام اتوبوس‌های تهران به سیستم جی‌پی‌اس مجهز شده‌اند که با استفاده از این تجهیزات، هر روز کل مسیرهای عبور و مرور ناوگان اتوبوسرانی کنترل می‌شود.

دسترسی پیامکی به اطلاعات ناوگان اتوبوسرانی تهران

معاون شهردار تهران با اشاره اینکه در گذشته یکی از مشکلات مسافران ناوگان اتوبوسرانی‌ عدم اطلاع ایشان از برنامه زمانی حرکت اتوبوس‌ها بود، اظهار کرد: در حال حاضر این امکان برای تمامی شهروندان فراهم شده تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص زمان ورود اتوبوس‌ به هر ایستگاه را به راحتی از طریق تابلوهای اطلاع‌رسانی و وب کیوسک‌ها به دست آورند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در کنار سامانه مسیریآب، امکان دسترسی به این اطلاعات از طریق پیامک نیز وجود دارد، تصریح کرد: شهروندان با ارسال پیام کوتاه حاوی کد مسیر و ایستگاه مورد نظر به شماره ۲۰۰۰۱۱۱ می‌توانند اطلاعات مربوط به ورود اتوبوس‌ به ایستگاهی که در آن قرار دارند را دریافت کنند.

وی از راه‏اندازی ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه جانبازان و معلولان خبر داد و اضافه کرد: به این منظور ۶۰ دستگاه خودروی ون به همراه ۲۳ دستگاه اتوبوس مناسب‏سازی شده برای تسهیل در تردد این عزیزان در سطح شهر به کار گرفته شده و در تلاش هستیم تا با همکاری شرکت‌های حمل و نقلی بتوانیم خدمات‏رسانی به این قشر از جامعه را بیش از پیش گسترش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز