خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی اداری شورای شهر تهران؛

مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران در سال آینده راه‌اندازی می‌شود

کد خبر : ۱۵۴۱۴۳

پرتال جدید شورای شهر تهران از امروز یکشنبه به صورت رسمی توسط رئیس شورای شهر تهران رونمایی شد.

ایلنا: معاون اجرایی اداری شورای شهر تهران، گفت: مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران در ابتدای سال آینده احداثمی‌شود و در حال حاضر طراحی‌های آن به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسمی که با حضور رئیس شورای شهر تهران و معاون اجرایی اداری شورا و اصحاب رسانه ظهر امروز در شورای شهر تهران برگزار شد‏، از پرتال جدید شورای شهر تهران رونمایی شد.

آدرس سایت جدید با آدرس www. shoratehran. ir قابل دسترس است.

شجاع پوریان معاون اجرایی اداری شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل چهارمین دوره شورای شهر تهران در فضایی سیاسی، گفت: اگر به آرشیو اخبار روزهای ابتدایی تشکیل شورای شهر تهران در دوره چهارم رجوع کنیم مشاهده می‌کنیم که این دوره از شورای شهر تهران در فضایی سیاسی و با یک جو ملتهب و چالش برانگیز آغاز به کار کرد اما با مدیریت ریاست شورای شهر تهران و ارتباط عمیقی که ایشان با جامعه مذهبی و دینی کشور داشتند توانستند شرایط را مدیریت کنند و شورای شهر چهارم توانست به خوبی کار خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: ویژگی اعتدال که امروز حدود هشت ماه است در کشور ما به وجود آمده آقای مسجدجامعی از گذشته این ویژگی را داشتند و مورد مقبولیت بسیاری از مسئولین کشور بودند. به طوریکه با مدیریت ایشان بر خلاف پیش بینی‌هایی که در ابتدای چهارمین دوره شورای شهر تهران در خصوص ایجاد فضای چالش برانگیز می‌شد، شورای چهارم در فضایی کارشناسی و علمی توانست کار خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته اعضای شورای شهر تهران بدون وقفه هفته‌ای دو جلسه عادی و چندین جلسه فوق العاده داشتند، افزود: میان چهارمین دوره شورای شهر تهران با دولت و مجلس تعامل خوبی برقرار است. البته یکی از اساسی ترین دلایل ارتباط بسیار خوب شورا با دولت یازدهم وجود آقای مسجدجامعی است چنین ارتباط و تعامل خوبی در ادوار گذشته وجود نداشته است.

شجاع پوریان از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران در سال آینده خبر داد و گفت: مرکز پژوهش‌های شورای شهر تهران در ابتدای سال آینده احداثمی‌شود و در حال حاضر طراحی‌های آن به پایان رسیده است. این مرکز مانند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از لوایح شورای شهر تهران پشتیبانی خواهد کرد.

به گفته شجاع پوریان دانش محوری و کار کارشناسی مبنای تصمیم‌گیری‌های شورای چهارم بوده است. شورای شهر سوم در بررسی مصوبات خود از کارشناسان در حوزه‌های مختلف بهره گرفته است، ارتباط بسیار نزدیکی میان اعضای شورای چهارم با جامعه دانشگاهی و نخبگان جامعه به وجود آمده است و جلسات بسیاری میان اعضای شورا و نخبگان تشکیل شده است.

وی در باره تعامل میان اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اعضای شورای شهر تهران با نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی جلسات مشترکی داشتند و پنج کمیسیون مشترک نیز میان این دو تشکیل شده است که امیدواریم جلسات آنها در سال آینده بیشتر شود.

شجاع پوریان در خصوص طراحی و ساماندهی حوزه‌های اداری شورای شهر تهران گفت: برای اولین بار درچهارمین دوره شورای شهر تهران طراحی و ساماندهی حوزه‌های اداری(چارت اداری شورا) مورد توجه قرار گرفت و کمیته‌های تخصصی برای بررسی این موضوع تشکیل شد که امیدواریم در سال آینده پس از بررسی و تصویب این چارت در صحن علنی شورای شهر تهران به اجرا گذاشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مدل طراحی شده بتواند برای شوراهای دیگر کلانشهرها نیز به عنوان یک الگو مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای شورای شهر تهران گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری رضایت کاملی از تعامل میان اعضای شورا و تعامل مناسب میان شورای شهر تهران با دولت و مجلس داشتند.

وی تاکید کرد: در مجموع به نظر من در شش ماه کاری که چهارمین دوره شورای شهر تهران پشت سر گذاشته است کارنامه خوبی ارائه کرده است که توصیه‌های آقای مسجدجامعی به عنوان رئیس شورای شهر یکی از عواملی بوده است که موجب عملکرد مناسب شورا شده و برای همه اعضا نیز همیشه توصیه‌های ایشان راهگشا بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز