خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

واحدهای دانشگاه آزاد تهران در بیش از ۳۰۰هزار متر مربع تجمیع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۴۲

ساخت سایت سازمان مرکزی را امسال شروع کردیم و تا چهار سال دیگر تمام می‌شود و همه ساختمان‌های سازمان مرکزی دانشگاه یکجا مستقر می‌شود. در بعد کلان هم بناست این پنج پروژه بزرگ، بعد از چهار سال به اتمام و بهره برداری برسد.

ایلنا: نشست رییس دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان تام الاختیار خود در هیات‌های امنای استانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حمید میرزاده در این جلسه که با حضور نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات‌های امنای استانی برگزار شد به موضوع طرح تجمیع واحدهای تهران در پنج سایت پرداخت و افزود: این طرح بزرگ بیش از ۳۰۰هزار متر زیربنا خواهد داشت و با منابعی غیر از شهریه دانشجویان اجرا می‌شود.

میرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط واحد علوم و تحقیقات تهران، متمرکز و چشمگیر است، افزود: یکی از عواملی که در رتبه بندی دانشگاه‌های دنیا حائز اهمیت است قابلیت مراجعه زیاد، آسان و متمرکز به آن هاست، الان در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اگر یک دانشجو بخواهد نامه‌ای را امضا کند، باید به چندین ساختمان در چند قسمت مختلف پاسداران مراجعه کند که این مساله زمانبر و سخت است و با اجرای طرح تجمیع، این مشکلات برطرف می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه کار تجمیع واحد‌ها آغاز شده، تصریح کرد: ساخت سایت سازمان مرکزی را امسال شروع کردیم و تا چهار سال دیگر تمام می‌شود و همه ساختمان‌های سازمان مرکزی دانشگاه یکجا مستقر می‌شود. در بعد کلان هم بناست این پنج پروژه بزرگ، بعد از چهار سال به اتمام و بهره برداری برسد.

میرزاده با بیان اینکه در زمان دکتر جاسبی زحمات زیادی برای توسعه واحدهای تهران کشیده شده، اظهار داشت: دست دکتر جاسبی و همکارانشان درد نکند که سرمایه خیلی خوبی برای ما فراهم کردند که به وسیله آن‌ها بتوانیم این طرح عظیم تجمیع را اجرا کنیم و بنا نداریم این طرح‌ها را از محل شهریه دانشجویان اجرا کنیم.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها در پنج پروژه در مناطق تهران شمال، تهران جنوب، تهران غرب، تهران شرق، و سازمان مرکزی در دست اجرا قرار گرفته است.

حمید میرزاده با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در تهران، خاطر نشان کرد: نگاه من به این طرح‌ها، غیر از ضرورت اجرای آن‌ها در دانشگاه آزاد، یک نگاه ملی است. چرا که این اقدام هم برای کشور آبرو است و هم باعثصرفه جویی در هزینه‌هایی مانند حمل و نقل، ارتباطات و همینطور ارتقا جایگاه دانشگاه می‌شود.

فعالیت‌های دانشگاه باید بر اساس قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد

در ادامه این نشست، میرزاده با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با دانشگاهیان پیرامون ایجاد یک حرکت جدی برای توسعه علمی کشور یادآور شد: مقام معظم رهبری در آخرین سخنانشان اشاره داشتند که زیرساخت اقتصاد مقاومتی باید بر اساس برنامه‌های دانش محور باشد و خطوط اصلی کار ما هم براساس رهنمودهای ایشان در سال نو تعیین می‌شود. این حرکت باید در جهت بنیان‌های اقتصادی دانش محور باشد و توسط همه دانشگاه‌ها به صورت عام و دانشگاه آزاد اسلامی - با توجه به ظرفیت بالایی که دارد - به صورت خاص اجرا شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: با توجه به اینکه توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی از شعارهای اصلی مدیریت جدید است، فرصت اضافه‌ای برای کارهای دیگر باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به اظهار نظر آیت الله هاشمی درباره نحوه فعالیت دانشگاه آزاد گفت: آقای هاشمی به عنوان رییس هیات امنا و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، اعتقاد دارند غیر از آنچه در اساسنامه دانشگاه آمده، نباید از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای برنامه‌ها و اهداف دیگر بهره برداری شود.

میرزاده همچنین خاطر نشان کرد: من بعد از قبول مسوولیت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، در شورای عالی انقلاب فرهنگی تعهد دادم که به عنوان رییس دانشگاه اجازه ورود دانشگاه آزاد اسلامی به کارهای سیاسی و یا حمایت از گروه خاصی را ندهم.

وی با اشاره به اینکه مسوولین دانشگاه آزاد نیز نباید اجازه دهند از دانشگاه به عنوان یک ابزار برای گرایش‌های سیاسی استفاده شود تصریح کرد: خود من هم زیر بار چنین مساله‌ای نمی‌روم. دلیلی هم ندارد ما از گروه یا جناح خاصی حمایت کنیم. ضمن اینکه در اساسنامه دانشگاه هم سیاسی کاری پیش بینی نشده است.

وی افزود: ما با همه افرادی که در چارچوب نظام، انقلاب و قانون اساسی کار می‌کنند و همچنین اساسنامه دانشگاه و مصوبات هیات موسس و هیات امنا را می‌پذیرند کار می‌کنیم و از کسی هم نمی‌پرسیم عقیده سیاسی‌اش چیست و عقیده‌اش با ما همسو است یا نه.

حمید میرزاده در ادامه اظهار داشت: در سنوات گذشته دانشگاه بیش از حد سیاسی شد. یک نهاد علمی باید به جای اینکه تبدیل به یک باشگاه سیاسی شود کار فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی کند و نیازهای کشور را پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مشی مدیریتی که دارد، نمی‌خواهد انتصابات بر اساس چپ و راست بودن افراد باشد، تصریح کرد: آقای هاشمی به من گفتند که دوست دارند افراد معتدل به دانشگاه بیایند. واقعیت این است که اساسا یک نهاد علمی که بخواهد در اقتصاد مقاومتی، توسعه ایران و تولید جهانی علم و رفع نیاز‌های ملی نقش داشته باشد و برای تامین نیازهای کشور راه حل ارایه دهد و در برنامه‌های بزرگ توسعه علمی ایران نقش داشته باشد، دیگر وقت نمی‌کند در چرخه امور سیاسی فعالیت کند.

میرزاده با بیان اینکه این مسایل را به عنوان یک چارچوب کاری با همکاران دانشگاه مطرح می‌کند، افزود: البته تشکل‌های سیاسی مختلف می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند به شرطی که در چارچوب قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: این مساله به این معنا نیست که ما فقط از یک حزب خاص پشتیبانی می‌کنیم، بلکه با تشکل‌های مخالف خود هم همکاری می‌کنیم به شرطی که آن‌ها هم در چارچوب قانون عمل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته مهم این است که دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه اصلی خود که‌‌ همان ترویج علم و فرهنگ و اسلام است را انجام دهد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز