خبرگزاری کار ایران

پایان داوری بخش «دیدار نو» طرح «به پیشواز بهار می رویم»؛

۳۹ طرح گرافیکی آماده اکران شهری شد

کد خبر : ۱۵۳۷۲۴

طرح پیشواز بهار سال ۱۳۹۳ به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، در هفت بخش، «دیدار نو»، «رفتار نو»، «خیال نو»، «رنگ نو»، «سامان نو»، «سیمای نو» و «اندیشه نو» برگزار می شود.

ایلنا: کیانوش غریب‌پور دبیر بخش «دیدار نو» از پایان داوری آثار این بخش از طرح «به پیشواز بهار می رویم» و انتخاب ۳۹ طرح برای اکران شهری خبر داد.

به گزارش ایلنا، " کیانوش غریب پور " با اعلام این خبر گفت: روز گذشته داوری بخش رقابتی توسط پریسا تشکری، پژمان رحیمی‌زاده و مجید کاشانی برگزار شد و از میان ۴۳۸ اثر رسیده از ۱۶۷ هنرمند ۳۹ طرح برای اکران شهری انتخاب و به سازمان زیباسازی ارائه شد.

وی افزود: از آنجا که سازمان زیباسازی شرایط اکران آثار شهری را بر عهده دارد در مورد حضور آثار انتخاب شده در سطح شهر نیز شورای اکران سازمان تصمیم گیری خواهد کرد.

غریب پور با اشاره به بخش مدعوین و کارگاه‌های آموزشی طرح «به پیشواز بهار می رویم» گفت: تعدادی آثار نیز به طراحان حرفه‌ای سفارش داده شده است که آنها نیز بزودی به شورای اکران سازمان زیباسازی ارائه خواهد شد. همچنین دو کارگاه گرافیک و تصویرسازی با حضور آرش تنهایی و حمیدرضا بیدقی در بخش «دیدار نو» برگزار شد که آثار این کارگاه نیز در بخش هنرجویی حضور داشتند و داوری شدند.

این طراح و گرافیست باسابقه با اشاره به کیفیت آثار انتخاب شده برای اکران در نوروز سال ۱۳۹۳ گفت: اگر بخواهیم از لحاظ حرفه‌ای با این موضوع برخورد کنم باید بگویم آثار انتخاب شده در سطح قابل قبولی هستند و ۹۰ درصد آثار می توانند در سطح شهر اکران شود و بر زیبایی شهر بیفزایند. اما باید به این نکته توجه داشت از آنجا که در بحثگرافیک فرهنگی تاکنون تجربه جدی نداشتیم تا رسیدن به سطح کیفی و استاندار در زمینه گرافیگ فرهنگی شهری کمی فاصله داریم و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم. ما در فرصت کمی که داشتیم سعی کردیم معیارهایی را در این بخش مشخص کنیم تا در کنار گرافیک تبلیغاتی، بحثگرافیک فرهنگی نیز معیاری مشخص پیدا کند.

وی افزود: در ارزیابی گرافیک فرهنگی شهر تهران اکنون نمی‌شود امتیاز بالایی را برای تبلیغات فرهنگی در نظر گرفت، زیرا فضای تبلیغاتی ما نیز بیشتر برای سواره روهاست و تاکنون در زمینه تبلیغاتی برای پیاده‌ ها که نیازمند صبر است در نظر گرفته نشده است ما در طرح «به پیشواز بهار می رویم» به این موضوعات نیز توجه کردیم اما نیازمند تغییر در زمینه زیرساخت‌ها نیز هستیم تا به لحاظ حرفه ای پیشرفت کنیم. اما بطور کلی آثاری که در این طرح ارائه شده اند در سطح قابل قبولی قرار دارند.

غریب پور در پایان گفت: نکته جالب دیگری نیز که در این طرح قابل توجه است حضور ۱۶۷ هنرمند از سراسر کشور است و با توجه به اینکه این طرح برای شهر تهران اجرا می شود بیانگر این موضوع است که تهران به عنوان پایتخت ایران مرکز تجمیع فرهنگ و اقوام مختلف ایرانی است و هنرمندان نیز به این موضوع توجه نشان داده اند و مدیریت شهری نیز موظف می‌شود که در پیام رسانی و الگو گرافیکی شهر به این زمینه توجه و در جهت ارتقا نگاه بصری شهروندانتلاش کند.

اسامی هنرمندان راه یافته به بخش «دیدار نو» به ترتیب حروف الفبا به این شرح هستند. مصطفی احسانی فریمانی - صدیقه احمدی باصیری - ساره ارباب معروف۲ اثر - افسانه آسایش - محمد افشار۲ اثر - ابوالفضل آقایی - رضا باباجانی - راهله برخورداری - سمن پورزنجانی - محمد تقی پور - سید حسین جعفرنژاد - محمود حسینی - سحر خراسانی - رضا دالوند - وجیهه دانا سیدآبادی - مهشید راقمی - مهناز شیرمحمدی - بابک صفری - نجوا عرفانی - احمد عزیزپور - هدایت علیپور - جمهوره علیزاده - سمانه کاملی۲ اثر - حمیده محبی - فاطمه محمدی ماکلوانی - مهسا مختاری آزاد۲ اثر - رضوانه مرادی - علی معصوم بیگی۲ اثر - عاطفه ملکی جو - سید مهدی موسوی - علیرضا نعمت الهی - رضا نبی زاده۲ اثر و تکتم همتی.

طرح پیشواز بهار سال ۱۳۹۳ به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، در هفت بخش، «دیدار نو»، «رفتار نو»، «خیال نو»، «رنگ نو»، «سامان نو»، «سیمای نو» و «اندیشه نو» برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز