خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر؛

تاسیس شرکت هولدینگ توسط سازمان بازنشستگی شهرداری رای نیاورد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۵۲

با تلاش اعضای شورای شهر در دور گذشته جمع آوری حیات خلوتها شرکتها و سازمانهای متعدد در شهرداری تهران بود و با این لایحه و با هولدینگ حداقل ۴۰ شرکت می تواند تاسیس شود.

ایلنا: لایحه اجازه خرید شرکتهای سود آور شهرداری و تاسیس شرکت پشتیبانی مادر توسط سازمان بازنشستکی شهرداری تهران به دلیل مخالفت اعضای شورای شهر رای نیاورد اگر چه پس از عدم رای آوری این لایحه در صحن شورای شهر حاشیه های زیادی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد ویژه استقبال فاطمیه و نوروز با هدف احیای فر هنگ فاطمیه در نوروز بررسی و تصویب شد.

همچنین دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک و بازسازی منزل مسکونی علامه علی رجبی جوانی و بهره برداری از آن مرکز فرهنگی به دلیل عدم موافقت اعضای شورای شهر عادی شد.

در ادامه جلسه امروز لایحه اجازه خرید شرکتهای سود آور شهرداری و تاسیس شرکت پشتیبانی مادر(هولینگ) توسط سازمان بازنشستگی شهرداری تهران نیز بررسی شد اما به دلیل مختلف در فرانید این لایحه به پیشنها احمد حکیمی پور لایحه بار دیگر به کمیسیون اصلی یعنی برنامه و بودجه ارجاع داده شد و قرار شد بررسی بییشتری در این باره صورت گیرد.

در باره این لایحه تعدادی از افراد به عنوان موافق و مخالف صحبت کردند.

اسماعیل دوستی در باره این لایحه گفت: قرار است هر ساله مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به عنوان کمک به سازمان بازنشستگی پرداخت شود و اگر قرار باشد شرکت هولدینگ توسط این سازمان تاسیس شود این مبلغ باید حذف شود.

وی ادامه داد: باید خرید و فروش شرکتهای که توسط این مصوبه به سازمان واگذار می شود با مجوز شورای شهر باشد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه شورای شهر را با بیان این که این لایحه اجازه می دهد که سازمان بازنشستگی سرمایه‌گذاری کند خطاب به اعضا گفت بهتر است به مصوبات قبل احترام بگذاریم تلاش اعضای شورای شهر در دور گذشته جمع‌آوری حیات خلوت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های متعدد در شهرداری تهران بود و با این لایحه و با هولدینگ حداقل ۴۰ شرکت می تواند تاسیس شود.

مهدی چمران نیز در این باره گفت: از افراط و تفریط دوری کنیم. زمانی شورا به سازمان بازنشستگی اجازه داد شرکتی تاسیس کند اما چه شد این سازمان شرکتی تاسیس می کرد و آن را به افرادی که تخصص نداشتند واگذار می کرد و ۲۰ درصد سود را برای خود بر می داشت با تلاش بسیار مانع از این کار شدیم.

وی ادامه داد: برنامه تاسیس شرکت بازرگانی برای سازمان بازنشستگی اگر بلامانع شود مشکلات زیادی را به وجود می آورد در نهایت به دلیل مشخص نبودن جز ئیات این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز