خبرگزاری کار ایران

براساس یک تحقیق دانشگاهی اعلام شد:

سهم موضوعات ترافیکی در برنامه‌های تلویزیونی بسیار ناچیز است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۶۴۸

تنها ۱۵ درصد برنامه‌های تلویزیونی حاوی عوامل موثر در جهت تغییر نگرش مثبت در استفاده از حمل ونقل عمومی هستند و ۸۵ درصد این برنامه‌ها نه تنها در این ارتباط فرهنگ سازی نمی‌کنند بلکه مانع تغییر نگرش در این رابطه نیز می‌شوند.

ایلنا: یک کارشناس براساس تحلیل محتوای برنامه‌های تلویزیونی گفت: نسبت بسیار ناچیزی از برنامه‌های تلویزیونی یعنی تنها دو درصد، حاوی محتوای ترافیکی است.

به گزارش ایلنا بر اساس اعلام نتایج تحقیقات صورت گرفته در " سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک " مرتضی عراقی، استاد دانشگاه درمورد تاثیر تلویزیون بر فرهنگ ترافیک گفت: رسانه پرمخاطب تلویزیون به دلیل ابعاد فراگیری آن، تاثیر عمیق و انکار ناپذیر و جایگاه ویژه‌ای در تغییر نگرش افراد نسبت به فرهنگ ترافیک دارد.

وی با اشاره به جایگاه تلویزیون در جامعه، ضرورت بازنگری و آسیب شناسی محتوای برنامه‌های تلویزیونی با موضوع ترافیک را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: نسبت بسیار ناچیزی از برنامه‌های تلویزیونی یعنی تنها دو درصد، حاوی محتوای ترافیکی است.

در همین رابطه، اعظم هاشمیان مقدم، کارشناس ارشد روان شناس بالینی نیز افزود: ۸۷ درصد برنامه‌های تلویزیونی خودروی شخصی را تبلیغ می‌کنند، درحالی‌که میزان تبلیغ حمل و نقل عمومی ۱۰درصد و حمل ونقل سبز(دوچرخه سواری و پیاده روی) تنها ۳ درصد است.

وی افزود: تنها ۱۵ درصد برنامه‌های تلویزیونی حاوی عوامل موثر در جهت تغییر نگرش مثبت در استفاده از حمل ونقل عمومی هستند وعملاً ۸۵ درصد این برنامه‌ها نه تنها در این ارتباط فرهنگ‌سازی نمی‌کنند بلکه مانع تغییر نگرش در این رابطه نیز می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز