خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

تعیین زمان شورا برای ارائه گزارش اسناد نکول شهرداری / از راهور گله دارم

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۰۵

اگر چه همکاری راهنمایی و رانندگی شهرداری خوب است، اما از آن گله مندم که چرا مسیر تردد اتوبوسهای تند رو را بار خودروهای شخصی باز می‌کند / ۴۲ میلیارد تومان برای مددسراها در سال ۹۳ اعتبار تامین شده است.

ایلنا: ‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: برخی از رقم طلب شهرداری‌ها بسیار رقم بالایی دارد که به صورت فردی و شرکتی است برای نمونه تنها یک شخص ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است البته در بخش اسناد نکول نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان شهرداری طلبکار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " علیرضا دبیر " در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه میان شهرداری تهران با سازمان محیط زیست برای نگه داشت پارک پردیسان بودجه ۵۰ میلیاردی تومانی تخصیص می‌یابد، گفت: با تلاش صورت گرفته بلیط الکترونیک مترو و اتوبوسرانی برای اقشار مورد هدف از جمله معلولین، جانبازان بالای ۷۵ درصد، دانش آموزان و دانشجویان طراحی شده است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران در باره شش حوزه ماموریتی شهردای تهران نیز افزود: در بودجه سال ۹۳ بخش فرهنگی اجتماعی ۱۲ درصد، حمل و نقل ترافیک ۳۹ درصد، خدمات شهری ۱۸ درصد، ایمنی و مدیریت بحران ۳ درصد، معماری و شهرسازی ۳ درصد و مدیریت توسعه و هوشمند سازی ۲۶ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در گام نخست برای حوزه معماری و شهرسازی ۳۵۴ میلیارد تومان بودجه مصوب شد، تصریح کرد: شورای شهر در یک گام اساسی ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر بودجه برای این بخش اختصاص داد همچنین قرار است یک درصد از کل بودجه شهرداری در قالب طرحی برای نما و منظر شهری تخصیص یابد.

دبیر درباره معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: علاوه بر بودجه مصوب شده این معاونت ۳ درصد از کل بودجه برای این بخش منظور شده است. همچنین در بخش کمک به ساخت و توسعه مساجد رشد ۳۵۴ درصدی داشتیم.

وی با بیان این که در سال ۹۳ بودجه مناطق شهرداری تهران ۷۲ درصد رشد خواهد داشت اعلام کرد: خط قرمز من مناطق است و معتقدم در آمدی که در مناطق کسر می شود باید خرچ مردم همان منطقه شود.

دبیر با اشاره به این که باید از بخش خصوصی در بحثسرمایه‌ای شهر تهران استفاده کنیم ادامه داد: اگر به همین روال پیش برویم بودجه نگهداشت شهرداری در سنوات آینده به طور وحشتناک افزایش می یابد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که سرفصل بودجه کاهش فاصله شمال به جنوب از ۳۸ درصد امسال به ۴۶ در صد افزایش می یابد تصریح کرد: در بخش کمک به راهنمایی و رانندگی در بخش سرمایه‌ای و نگهداشت، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است همچنین در بخش شرکت بهره برداری مترو بودجه به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

دبیر با بیان این که متاسفانه سال گذشته دولت تنها ۱۰ میلیارد تومان بودجه در این بخش پرداخت کرد گفت: در بخش افزایش مترو نیز دو هزار میلیارد تومان در بخش سرمایه ای به جز فاینانس، اعتبار دیده شده است.

وی در بخش تاکسیرانی نیز گفت: در این بخش ۱۰ میلیارد تومان به عنوان معیشت تاکسیرانان و ۸ میلیارد تومان برای تعویض کاتالیست ها بودجه تخصیص یافته است. همچنین در بخش اتوبوسرانی نیز ۳۷۸ میلیارد تومان به عنوان یارانه و ۳۵۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ها بودجه در نظر گرفته شده است. که البته امیدواریم دولت نیز در این بخش به شهرداری کمک کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در باره بخش اعتبارات ورزشی نیز گفت: برای ورزش همگانی در بخش آقایان ۲۶ میلیارد و در بخش بانوان ۲۴ میلیارد تومان بودجه تامین شده است.

دبیر در باره مدد سراها نیز گفت: ۴۲ میلیارد تومان برای این بخش تامین اعتبار شده است. در این بخش ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعه و احداث۴ مرکز برای بازپروری معتادان، ۴ میلیارد تومان برای مطالعه احداثدو مرکز مدد سرای بانوان، ۳ میلیارد تومان برای مطالعه و احداثچند مرکز برای ساماندهی کودکان کار خیابانی، ۵ میلیارد تومان برای احداث۱۵ مرکز " سرای کار و زندگی " به منظور توانمندی افراد آسیب دیده، ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعه و احداث۲۲ مرکز فوریتهای خدمات اجتماعی، ۸ میلیارد تومان برای مطالعه و احداثسامان سرای فرامنطقه ای و ۲ میلیارد تومان برای غربال گری آسیب دیدگان در نظر گرفته شده است.

دبیر در ادامه صحبتهای خود در باره بودجه شرکتها و سازمانها نیز اظهار کرد: در صورت عدم ارسال لایحه مورد نظر شورای شهر در ابتدای سال ۹۳ به صورت جدی این مبحثمی شود.

وی ادامه داد: برای نمونه در بخش سازمان فر هنگی هنری ۲۰ میلیارد تومان افزایش بود جه داشتیم و این سازمان به ما قول داده است که نیروی انسانی جدیدی را جذب نکند البته تعدیلی نیز نخواهد داشت.

وی درباره بدهکاران به شهرداری تهران نیز گفت: این بدهکاری در چندین بخش است برخی از این بدهکاریها بسیار رقم بالایی دارد که به صورت فردی و شرکتی است برای نمونه تنها یک شخص ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است البته در بخش اسناد نکول نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان شهرداری طلبکار است که قرار است در بخش دیر کرد ۳۰ درصد بخشودگی داشته باشیم تا این بدهی ها پرداخت شود.

وی گفت: از شهرداری تهران خواسته ایم تا پایان مرداد ماه سال آینده گزارش خود را در این بخش به شورا ارائه دهد.

دبیر همچنین در باره بدهی راهنمایی و رانندگی به شهرداری نیز گفت: این بدهکاری از سهم جرائم راهنمایی و رانندگی مربوط به دولت می شود و ما این پول را باید از طریق وزارت کشور دریافت کنیم اگر چه همکاری راهنمایی و رانندگی شهرداری خوب است از آن گله مند هستیم که چرا مسیر تردد اتوبوس‌های تند رو را بار خودروهای شخصی باز می کند.

وی با بیان این که برای تحقق اقتصاد مقاومتی تبصره ای در بودجه به صورت عملیاتی دیده شده است تصریح کرد: این که گفته می شود شرکت بهره برداری ۱۴میلیارد تومان هزینه صرف تلفن همراه برخی از افراد و همایشها می کند صحیح نیست چرا که در این سرفصل بودجه مترو در روزهایی که رایگان خدمات می‌دهند محسوب می شوند.

وی با بیان این که با برگزاری همایشها و سمینارها با صورت گسترده مخالفم افزود: تاکنون ۹۵ درصد از بودجه نقدی و غیر نقدی شهرداری تهران در سال جاری محقق شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز